Pubers: verschil tussen versies
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 9: | Regel 9: | ||
<h5>Duur ± minimaal 145 minuten ≈ 2,5 lesuren</h5> | <h5>Duur ± minimaal 145 minuten ≈ 2,5 lesuren</h5> | ||
<br> | <br> | ||
− | Na de fysieke oefeningen uit de | + | Na de fysieke oefeningen uit de ''[[Pubers O|Opmaat]]'' gaan de deelnemers aan de slag met opdrachten van de deelcomponenten waaruit het drieluik bestaat. |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
Regel 26: | Regel 26: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | Door het proces en de resultaten in een | + | Door het proces en de resultaten in een drieluikvorm te presenteren wordt de samenhang inzichtelijk gemaakt. Zo moedigt het de deelnemers aan om de verbanden te zien en te creëren. |
</div> | </div> | ||
</div> | </div> |
Huidige versie van 29 okt 2020 om 22:20
Drieluik
Les - Waar je depressieve pubers probeert te genezen
Duur ± minimaal 145 minuten ≈ 2,5 lesuren
Na de fysieke oefeningen uit de Opmaat gaan de deelnemers aan de slag met opdrachten van de deelcomponenten waaruit het drieluik bestaat.
Drieluik = Eigen ervaring - Kennis & Actie
Eigen ervaring
In het midden van het antwoordblad staat het eigen verhaal gebaseerd op de eigen ervaring van de deelnemer.
Kennis
Daarna gaan de deelnemers aan de slag met het verkennen, bevragen en ordenen van de aanwezige kennis en vervolgens is er aandacht om deze kennis uit te breiden en te versterken. Aan de linkerkant van het drieluik komt de weerslag van dit proces te staan.
Nadat de deelnemers zich bewust zijn geworden over hun bestaande eigen kennis en de nieuwe aangeboden kennis gaan ze daarmee aan de slag.
Actie
De activiteiten zijn nu gericht op de verbinding met de praktijk met als doel de praktijk in kaart te brengen en welke betekenis de deelnemers op basis van hun ervaringen, kennis en wensen kunnen bijdragen in de praktijk, de actie. Het resultaat komt aan de rechterzijde van de drieluik te staan.
Door het proces en de resultaten in een drieluikvorm te presenteren wordt de samenhang inzichtelijk gemaakt. Zo moedigt het de deelnemers aan om de verbanden te zien en te creëren.