Tangaslip P: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Tanga}} <h3>Onderzoeken en Verdiepen</h3> <br> In de les Tangaslip is de keuze gemaakt om naast de roman ''Onze Oom'' aandacht te besteden aan...') |
|||
(11 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
{{kopweg}} | {{kopweg}} | ||
{{Drieluik Tanga}} | {{Drieluik Tanga}} | ||
− | <h3>Onderzoeken en | + | |
+ | <div class="row"> | ||
+ | <div class="small-6 large-offset-3 columns"> | ||
+ | |||
+ | <h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3> | ||
+ | <h4>'''Les: Waar mensen verwachten dat je in ''tangaslip'' de deur opendoet'''</h4> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
+ | De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten: | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
− | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | |
+ | <h4>'''De tijdlijn van een karakter presenteren'''</h4> | ||
+ | <h5>Duur: ± 30 minuten – Tweetallen</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | Ieder tweetal presenteert de tijdlijn van een van de twee karakters uit ''Onze Oom'' die ze hebben gekozen. De docent kijkt of een Q & A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen na de presentatie over de inhoud. | ||
<br> | <br> | ||
− | + | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | |
− | + | * De tweetallen zijn al gevormd bij de vorige opdracht; | |
− | + | * De foto’s van de tijdlijnen gemaakt door de deelnemers op het Digibord klaarzetten; | |
− | + | * De lengte van de presentatie bepaalt de docent – afhankelijk van de beschikbare tijd; | |
− | + | * De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers. | |
− | <h5>Voorbereiden</h5> | + | </div> |
− | * De tijdlijnen gemaakt door de deelnemers | + | </div> |
− | * De docent de | + | |
− | < | ||
− | |||
− | |||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
+ | |||
+ | [[Categorie:Sjabloon]] |
Huidige versie van 31 okt 2020 om 09:29
Tussentijds presenteren
Les: Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:
Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
De tijdlijn van een karakter presenteren
Duur: ± 30 minuten – Tweetallen
Ieder tweetal presenteert de tijdlijn van een van de twee karakters uit Onze Oom die ze hebben gekozen. De docent kijkt of een Q & A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen na de presentatie over de inhoud.
Voorbereiden
- De tweetallen zijn al gevormd bij de vorige opdracht;
- De foto’s van de tijdlijnen gemaakt door de deelnemers op het Digibord klaarzetten;
- De lengte van de presentatie bepaalt de docent – afhankelijk van de beschikbare tijd;
- De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.