Verdiepen BV6: verschil tussen versies
Regel 8: | Regel 8: | ||
<br> | <br> | ||
<h4>'''Dichten, muziek en/of toneel'''</h4> | <h4>'''Dichten, muziek en/of toneel'''</h4> | ||
− | <h5>Duur ± 10 minuten / | + | <h5>'''Duur: ± 10 minuten/ Hele groep'''</h5> |
− | De deelnemers worden opgedeeld in groepjes van | + | <h5>'''Voelen'''</h5> |
+ | De deelnemers worden opgedeeld in groepjes van drie of vier. Ieder groepje krijgt een eigen voelobject (vacht/stof/veren et cetera) toegewezen; dit ligt onder een doek en is genummerd. Om beurten blijft er steeds iemand uit het groepje bij het voelobject staan. De deelnemers gaan elk groepje af en houden op een lijstje bij wat ze denken dat ze hebben gevoeld. Aan het einde heeft iedereen aan de onbekende voelobjecten gevoeld en opgeschreven wat ze denken dat het is, of van wat voor dier het afkomstig is. Dan gaan alle deelnemers in een kring zitten en staan alle voelobjecten onbedekt in het midden met de nummers erbij. De docent laat de deelnemers per voelobject/nummer voorlezen wat ze hebben opgeschreven. | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>''' | + | <h5>'''Extra'''</h5> |
− | Als de docent de | + | Als extra oefening kan de docent ervoor kiezen de kinderen een quiz met geluidsfragmenten te laten doen (er zijn voldoende apps beschikbaar). De deelnemers kunnen die beluisteren op hun mobiel en aangeven welk dier ze denken te hebben gehoord. |
<h5>'''Voorbereiden'''</h5> | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
* De docent neemt verschillende stukken stof, vacht, veren etc mee. | * De docent neemt verschillende stukken stof, vacht, veren etc mee. | ||
Regel 19: | Regel 20: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | '' | + | ''Effect van de opdracht: samenwerken, associëren, ontspannen en plezier'' |
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
− | |||
− |
Versie van 18 nov 2020 17:45
Beter Verwoorden 6 Dieren
Verdiepen
Dichten, muziek en/of toneel
Duur: ± 10 minuten/ Hele groep
Voelen
De deelnemers worden opgedeeld in groepjes van drie of vier. Ieder groepje krijgt een eigen voelobject (vacht/stof/veren et cetera) toegewezen; dit ligt onder een doek en is genummerd. Om beurten blijft er steeds iemand uit het groepje bij het voelobject staan. De deelnemers gaan elk groepje af en houden op een lijstje bij wat ze denken dat ze hebben gevoeld. Aan het einde heeft iedereen aan de onbekende voelobjecten gevoeld en opgeschreven wat ze denken dat het is, of van wat voor dier het afkomstig is. Dan gaan alle deelnemers in een kring zitten en staan alle voelobjecten onbedekt in het midden met de nummers erbij. De docent laat de deelnemers per voelobject/nummer voorlezen wat ze hebben opgeschreven.
Extra
Als extra oefening kan de docent ervoor kiezen de kinderen een quiz met geluidsfragmenten te laten doen (er zijn voldoende apps beschikbaar). De deelnemers kunnen die beluisteren op hun mobiel en aangeven welk dier ze denken te hebben gehoord.
Voorbereiden
- De docent neemt verschillende stukken stof, vacht, veren etc mee.
- Bordjes en stiften.
- Doeken om de voelobjecten onder te leggen.
Effect van de opdracht: samenwerken, associëren, ontspannen en plezier