Verdiepen BV6: verschil tussen versies

Regel 8: Regel 8:
 
<br>
 
<br>
 
<h4>'''Dichten, muziek en/of toneel'''</h4>
 
<h4>'''Dichten, muziek en/of toneel'''</h4>
<h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5>
+
<h5>'''Duur: ± 10 minuten/ Hele groep'''</h5>
De deelnemers worden opgedeeld in groepjes van 3 of 4. Ieder groepje heeft een eigen vacht/ stof of veren ... Dit ligt onder een doek en ze zijn als groep en voelobject genummerd. Er blijft altijd van het groepje bij dit voelobject staan. De deelnemers lopen ieder groepje af en houden op een lijstje bij wat ze denken dat ze hebben gevoeld... Aan het einde heeft iedereen de onbekende voelobjecten gevoeld en opschreven waarvan het is? of wat het is? Dan gaan alle deelnemers in een krijg zitten en staan alle voelobjecten, nu zichtbaar midden in met de nummers erbij. De docent gaat per voelobject/ nummer iedereen langs en laat ze lezen wat ze hebben opgeschreven.
+
<h5>'''Voelen'''</h5>
 +
De deelnemers worden opgedeeld in groepjes van drie of vier. Ieder groepje krijgt een eigen voelobject (vacht/stof/veren et cetera) toegewezen; dit ligt onder een doek en is genummerd. Om beurten blijft er steeds iemand uit het groepje bij het voelobject staan. De deelnemers gaan elk groepje af en houden op een lijstje bij wat ze denken dat ze hebben gevoeld. Aan het einde heeft iedereen aan de onbekende voelobjecten gevoeld en opgeschreven wat ze denken dat het is, of van wat voor dier het afkomstig is. Dan gaan alle deelnemers in een kring zitten en staan alle voelobjecten onbedekt in het midden met de nummers erbij. De docent laat de deelnemers per voelobject/nummer voorlezen wat ze hebben opgeschreven.
 
<br>
 
<br>
<h5>'''Keuze van de docent'''</h5>
+
<h5>'''Extra'''</h5>
Als de docent de deelnemers extra wil stimuleren kan zij/hij er voor kiezen een quiz te maken (er zijn voldoende apps beschikbaar) met geluidsfragmenten die de deelnemers kunnen afluisteren op hun mobiel en dan kunnen aangeven welk dier dat ze denken te hebben gehoord.
+
Als extra oefening kan de docent ervoor kiezen de kinderen een quiz met geluidsfragmenten te laten doen (er zijn voldoende apps beschikbaar). De deelnemers kunnen die beluisteren op hun mobiel en aangeven welk dier ze denken te hebben gehoord.
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
* De docent neemt verschillende stukken stof, vacht, veren etc mee.
 
* De docent neemt verschillende stukken stof, vacht, veren etc mee.
Regel 19: Regel 20:
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Samenwerken, associëren, ontspannen en plezier''
+
''Effect van de opdracht: samenwerken, associëren, ontspannen en plezier''
 
   </div>
 
   </div>
 
</div>
 
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
[[Categorie:Sjabloon]]
 

Versie van 18 nov 2020 17:45

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarBV6.jpeg

Beter Verwoorden 6 Dieren

Verdiepen


Dichten, muziek en/of toneel

Duur: ± 10 minuten/ Hele groep
Voelen

De deelnemers worden opgedeeld in groepjes van drie of vier. Ieder groepje krijgt een eigen voelobject (vacht/stof/veren et cetera) toegewezen; dit ligt onder een doek en is genummerd. Om beurten blijft er steeds iemand uit het groepje bij het voelobject staan. De deelnemers gaan elk groepje af en houden op een lijstje bij wat ze denken dat ze hebben gevoeld. Aan het einde heeft iedereen aan de onbekende voelobjecten gevoeld en opgeschreven wat ze denken dat het is, of van wat voor dier het afkomstig is. Dan gaan alle deelnemers in een kring zitten en staan alle voelobjecten onbedekt in het midden met de nummers erbij. De docent laat de deelnemers per voelobject/nummer voorlezen wat ze hebben opgeschreven.

Extra

Als extra oefening kan de docent ervoor kiezen de kinderen een quiz met geluidsfragmenten te laten doen (er zijn voldoende apps beschikbaar). De deelnemers kunnen die beluisteren op hun mobiel en aangeven welk dier ze denken te hebben gehoord.

Voorbereiden
  • De docent neemt verschillende stukken stof, vacht, veren etc mee.
  • Bordjes en stiften.
  • Doeken om de voelobjecten onder te leggen.



Effect van de opdracht: samenwerken, associëren, ontspannen en plezier