Verdiepen BV5: verschil tussen versies
(9 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 3: | Regel 3: | ||
<div class="row"> | <div class="row"> | ||
− | <div class="small- | + | <div class="small-6 large-offset-1 columns"> |
− | + | <h3>'''5 Vriendschap'''</h3> | |
− | + | <h4>'''Verdiepen'''</h4> | |
− | < | ||
− | |||
− | |||
− | < | ||
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Dichten, muziek en/of toneel'''</h4> | <h4>'''Dichten, muziek en/of toneel'''</h4> | ||
− | <h5>Duur ± 15 minuten / | + | <h5>Duur: ± 15 minuten/ Hele groep - individueel</h5> |
− | De docent heeft zijn eigen ervaring omgezet in de vorm van een dialoog. | + | <h5>'''''Dialogen'''''</h5> |
− | + | <div class="mw-collapsible-content"> | |
+ | <h5>Instructie</h5> | ||
+ | De docent heeft zijn eigen ervaring omgezet in de vorm van een dialoog. Zij/hij schrijft deze als voorbeeld op het bord. Hierna leest iedereen zijn tekst en gaat na welke personen erin voorkomen. Deze personen schrijft de deelnemer op. Daarna gaat de deelnemer aan de hand van zijn eigen ervaring na welke gesprekken er hebben plaatsgevonden. Zij/hij kiest een van de gesprekken uit en schrijft die op. De deelnemers hebben de vrijheid om af te wijken en er dingen bij te bedenken. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | '' | + | ''Effect van de opdracht: versterkt het voorstellingsvermogen, moedigt de fantasie aan en zorgt voor plezier'' |
<h5>'''Voorbereiden'''</h5> | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
− | * De docent | + | * De docent legt velletjes A6-papier klaar. |
− | + | * Een zwarte pen voor alle deelnemers. | |
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
Huidige versie van 17 feb 2021 om 11:13
5 Vriendschap
Verdiepen
Dichten, muziek en/of toneel
Duur: ± 15 minuten/ Hele groep - individueel
Dialogen
Instructie
De docent heeft zijn eigen ervaring omgezet in de vorm van een dialoog. Zij/hij schrijft deze als voorbeeld op het bord. Hierna leest iedereen zijn tekst en gaat na welke personen erin voorkomen. Deze personen schrijft de deelnemer op. Daarna gaat de deelnemer aan de hand van zijn eigen ervaring na welke gesprekken er hebben plaatsgevonden. Zij/hij kiest een van de gesprekken uit en schrijft die op. De deelnemers hebben de vrijheid om af te wijken en er dingen bij te bedenken.
Effect van de opdracht: versterkt het voorstellingsvermogen, moedigt de fantasie aan en zorgt voor plezier
Voorbereiden
- De docent legt velletjes A6-papier klaar.
- Een zwarte pen voor alle deelnemers.