Verdiepen BV6: verschil tussen versies
(8 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 4: | Regel 4: | ||
<div class="row"> | <div class="row"> | ||
<div class="small-6 large-offset-1 columns"> | <div class="small-6 large-offset-1 columns"> | ||
− | <h3>''' | + | <h3>'''6 Dieren'''</h3> |
− | < | + | <h4>'''Verdiepen'''</h4> |
<br> | <br> | ||
− | <h4>''' | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | <h5>Duur ± 10 minuten / | + | <h4>'''Voelen en verwoorden'''</h4> |
− | De deelnemers worden opgedeeld in groepjes van | + | <h5>Duur: ± 10 minuten/ Hele groep - Teams (3 à 4)</h5> |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | <h5>Instructie</h5> | ||
+ | De deelnemers worden opgedeeld in groepjes van drie of vier. Ieder groepje krijgt een eigen voelobject (vacht/stof/veren et cetera) toegewezen; dit ligt onder een doek en is genummerd. Om beurten blijft er steeds iemand uit het groepje bij het voelobject staan. De deelnemers gaan elk groepje af en houden op een lijstje bij wat ze denken dat ze hebben gevoeld. | ||
+ | <br> | ||
+ | <br> | ||
+ | Aan het einde heeft iedereen aan de onbekende voelobjecten gevoeld en opgeschreven wat ze denken dat het is en/of van wat voor dier het afkomstig is. Dan gaan alle deelnemers in een kring zitten en staan alle voelobjecten onbedekt in het midden met de nummers erbij. De docent laat de deelnemers per voelobject/nummer voorlezen wat ze hebben opgeschreven. | ||
+ | <br> | ||
+ | <br> | ||
+ | ''Effect van de opdracht: samenwerken, associëren, ontspannen en plezier.'' | ||
+ | <h5>'''Extra'''</h5> | ||
+ | Als extra oefening kan de docent ervoor kiezen de deelnemers een quiz met geluidsfragmenten te laten doen (er zijn voldoende apps beschikbaar). De deelnemers kunnen die beluisteren op hun mobiel en aangeven welk dier ze denken te hebben gehoord. | ||
<br> | <br> | ||
− | |||
− | |||
<h5>'''Voorbereiden'''</h5> | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
* De docent neemt verschillende stukken stof, vacht, veren etc mee. | * De docent neemt verschillende stukken stof, vacht, veren etc mee. | ||
* Bordjes en stiften. | * Bordjes en stiften. | ||
* Doeken om de voelobjecten onder te leggen. | * Doeken om de voelobjecten onder te leggen. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
− | |||
− |
Huidige versie van 20 feb 2021 om 13:46
6 Dieren
Verdiepen
Voelen en verwoorden
Duur: ± 10 minuten/ Hele groep - Teams (3 à 4)
Instructie
De deelnemers worden opgedeeld in groepjes van drie of vier. Ieder groepje krijgt een eigen voelobject (vacht/stof/veren et cetera) toegewezen; dit ligt onder een doek en is genummerd. Om beurten blijft er steeds iemand uit het groepje bij het voelobject staan. De deelnemers gaan elk groepje af en houden op een lijstje bij wat ze denken dat ze hebben gevoeld.
Aan het einde heeft iedereen aan de onbekende voelobjecten gevoeld en opgeschreven wat ze denken dat het is en/of van wat voor dier het afkomstig is. Dan gaan alle deelnemers in een kring zitten en staan alle voelobjecten onbedekt in het midden met de nummers erbij. De docent laat de deelnemers per voelobject/nummer voorlezen wat ze hebben opgeschreven.
Effect van de opdracht: samenwerken, associëren, ontspannen en plezier.
Extra
Als extra oefening kan de docent ervoor kiezen de deelnemers een quiz met geluidsfragmenten te laten doen (er zijn voldoende apps beschikbaar). De deelnemers kunnen die beluisteren op hun mobiel en aangeven welk dier ze denken te hebben gehoord.
Voorbereiden
- De docent neemt verschillende stukken stof, vacht, veren etc mee.
- Bordjes en stiften.
- Doeken om de voelobjecten onder te leggen.