Verdiepen BV7: verschil tussen versies
(9 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 2: | Regel 2: | ||
{{BV7}} | {{BV7}} | ||
− | <h3> | + | <div class="row"> |
+ | <div class="small-6 large-offset-1 columns"> | ||
+ | <h3>'''7 Groei'''</h3> | ||
+ | <h4>'''Verdiepen'''</h4> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4>Dichten, muziek en/of toneel | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
+ | <h4>'''Dichten, muziek en/of toneel'''</h4> | ||
+ | <h5>Duur: ± 10 minuten/ Hele groep</h5> | ||
+ | <h5>'''''Elfje'''''</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
De deelnemers gaan korte gedichtjes van 11 woorden maken (elfjes). Het format van een elfje is: regel 1=1 woord, regel 2=2 woorden, regel 3=3woorden, regel 4=4 woorden, regel 5=1 woord. | De deelnemers gaan korte gedichtjes van 11 woorden maken (elfjes). Het format van een elfje is: regel 1=1 woord, regel 2=2 woorden, regel 3=3woorden, regel 4=4 woorden, regel 5=1 woord. | ||
− | <h5>Instructie | + | <h5>Instructie</h5> |
De docent laat de deelnemers een woord uit hun tekst kiezen om mee te beginnen.<br> | De docent laat de deelnemers een woord uit hun tekst kiezen om mee te beginnen.<br> | ||
De docent begeleidt per regel.<br> | De docent begeleidt per regel.<br> | ||
Regel 1 = Het eerste woord dat jullie hebben gekozen uit jullie tekst.<br> | Regel 1 = Het eerste woord dat jullie hebben gekozen uit jullie tekst.<br> | ||
− | Regel 2 = Twee woorden die iets zeggen over | + | Regel 2 = Twee woorden die iets zeggen over het eerste woord.<br> |
− | Regel 3 = Drie woorden over hoe het | + | Regel 3 = Drie woorden over hoe het je doet voelen.<br> |
− | Regel 4 = Vier woorden over de | + | Regel 4 = Vier woorden over de het effect.<br> |
− | Regel 5 = Een laatste woord ter afsluiting of het eerste woord | + | Regel 5 = Een laatste woord ter afsluiting of herhaling van het eerste woord.<br> |
− | De instructies bij iedere regel kunnen variëren. In een groep met deelnemers die gewend zijn te werken met elfjes kun je ook tweetallen maken en ze elkaar laten begeleiden. Na het schrijven van 2 | + | De instructies bij iedere regel kunnen variëren. In een groep met deelnemers die gewend zijn te werken met elfjes kun je ook tweetallen maken en ze elkaar laten begeleiden. Na het schrijven van 2 à 3 elfjes kiest de schrijver er eentje uit en gaat dat voordragen. Zijn teamgenoot begeleidt hem met een beat of klanken bij de presentatie, denk hierbij aan bodydrum. |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | '' | + | ''Effect van de opdracht: samenwerken, muzikaliteit van woorden, associëren, ontspannen en plezier'' |
− | <h5>Voorbereiden</h5> | + | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> |
− | * De docent | + | * De docent legt per leerling drie velletjes A5-papier klaar. |
− | + | * Zwarte pennen. | |
− | + | </div> | |
− | + | </div> | |
− | + | </div> | |
− | + | </div> | |
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
Huidige versie van 20 feb 2021 om 16:49
7 Groei
Verdiepen
Dichten, muziek en/of toneel
Duur: ± 10 minuten/ Hele groep
Elfje
De deelnemers gaan korte gedichtjes van 11 woorden maken (elfjes). Het format van een elfje is: regel 1=1 woord, regel 2=2 woorden, regel 3=3woorden, regel 4=4 woorden, regel 5=1 woord.
Instructie
De docent laat de deelnemers een woord uit hun tekst kiezen om mee te beginnen.
De docent begeleidt per regel.
Regel 1 = Het eerste woord dat jullie hebben gekozen uit jullie tekst.
Regel 2 = Twee woorden die iets zeggen over het eerste woord.
Regel 3 = Drie woorden over hoe het je doet voelen.
Regel 4 = Vier woorden over de het effect.
Regel 5 = Een laatste woord ter afsluiting of herhaling van het eerste woord.
De instructies bij iedere regel kunnen variëren. In een groep met deelnemers die gewend zijn te werken met elfjes kun je ook tweetallen maken en ze elkaar laten begeleiden. Na het schrijven van 2 à 3 elfjes kiest de schrijver er eentje uit en gaat dat voordragen. Zijn teamgenoot begeleidt hem met een beat of klanken bij de presentatie, denk hierbij aan bodydrum.
Effect van de opdracht: samenwerken, muzikaliteit van woorden, associëren, ontspannen en plezier
Voorbereiden
- De docent legt per leerling drie velletjes A5-papier klaar.
- Zwarte pennen.