Intieme vrienden Stap 1-2 Tekst Schrijven: verschil tussen versies
k (Tekst vervangen - "thumb" door "frameless") |
|||
(3 tussenliggende versies door een andere gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 4: | Regel 4: | ||
<div class="small-3 columns"> | <div class="small-3 columns"> | ||
<imagemap> | <imagemap> | ||
− | Image:Icoon Lees Les 3.png| | + | Image:Icoon Lees Les 3.png|frameless|center|{{{1|200px}}}| |
rect 22 47 276 280 [[Intieme vrienden|Start Lees Les 3]] | rect 22 47 276 280 [[Intieme vrienden|Start Lees Les 3]] | ||
</imagemap> | </imagemap> | ||
Regel 21: | Regel 21: | ||
</div> | </div> | ||
<div class="small-9 columns"> | <div class="small-9 columns"> | ||
− | <h4> | + | <h4>1. Lijstje maken en kiezen (Duur ± 5 minuten)</h4> |
− | De docent vraagt de leerlingen om zich verschillende gebeurtenissen te herinneren dat | + | De docent vraagt de leerlingen om zich verschillende gebeurtenissen te herinneren dat een dier een vriend van ze werd. |
− | + | <h5>Alternatief</h5> | |
− | + | ... verschillende ervaringen over een keer dat: je samen met een dier iets hebt meegemaakt. | |
− | + | {{Instructie schrijven}} | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | <h5> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | {{ | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Bij Negen X Grunberg Intieme vrienden Les 3]] | [[Categorie:Bij Negen X Grunberg Intieme vrienden Les 3]] |
Huidige versie van 1 okt 2022 om 17:49
Stap 1-2 Instructie Tekst Schrijven (Duur ± 30 minuten)
Negen X Grunberg Les 3 Intieme vrienden
Centrum drieluik-werkstructuur

1. Lijstje maken en kiezen (Duur ± 5 minuten)
De docent vraagt de leerlingen om zich verschillende gebeurtenissen te herinneren dat een dier een vriend van ze werd.
Alternatief
... verschillende ervaringen over een keer dat: je samen met een dier iets hebt meegemaakt.
Op het blaadje noteren de leerlingen met een woord de verschillende ervaringen die ze hebben gehad. Meer?
Voorbereiden
- Elke deelnemer een A6-je (zonder lijntjes).
- Eén zwarte pen per deelnemer.
2. Twee aan twee vertellen (Duur ±6 á 10 minuten)
De leerlingen werken in teams van twee en vertellen aan elkaar een voor een de door henzelf gekozen ervaring.
Voorbereiden
- Belletjes, of ander instrument dat geluid maakt.
3. Text in het klad schrijven (Duur ± 5 minuten)
Voorbereiden
- Iedere deelnemer krijgt een A5’je (zonder lijntjes).
Tot hier aan toe is het belangrijk de opeenvolgende activiteiten zonder onderbreking te volbrengen. Nu zijn de teksten van alle leerlingen in het klad geschreven. De docent kan vanaf nu de activiteiten indelen naar gelang de mogelijkheden in de planning.
Keuze nu
- Door met Stap 2-1 Kenniskant-Vragen
of
- de teksten redigeren.
4. Tussentijds voorlezen en redigeren in teams (Duur ± 5 minuten / 50 minuten)
In toepassing van de werkstructuur in het onderwijs wordt er altijd aandacht besteed aan het herlezen en herschrijven van de tekst. Daarvoor zijn verschillende mogelijkheden:
- zelfstandig redigeren
- in tweetallen redigeren, een lichte variant en een intensievere variant
- klassikaal behandelen van een tekst
- editing bureau
5. Text in het net schrijven (Duur ± 5 minuten)
Voorbereiden
- Papier (Voorbereid naar uiteindelijke presentatie vorm.)
- Drieluik antwoordblad middendeel.