Dagdroom V: verschil tussen versies
Regel 61: | Regel 61: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | ||
<h4>In Les 9 wordt gewerkt met</h4> | <h4>In Les 9 wordt gewerkt met</h4> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
<h5>1. Onderwerp</h5> | <h5>1. Onderwerp</h5> | ||
Een keer dat je je bewust werd van de rol die je in iemands leven vervuld of dat je je bewust werd van de rol die een ander in jouw leven vervult.<br> | Een keer dat je je bewust werd van de rol die je in iemands leven vervuld of dat je je bewust werd van de rol die een ander in jouw leven vervult.<br> | ||
Regel 68: | Regel 70: | ||
<br> | <br> | ||
<h5>2. Start column</h5> | <h5>2. Start column</h5> | ||
− | [[9XG Les 9 Column AG|Waar de dood een dagdroom is]], pagina 123 | + | [[9XG Les 9 Column AG|Waar de dood een dagdroom is]], pagina 123, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br> |
<br> | <br> | ||
<h5>3. Boek</h5> | <h5>3. Boek</h5> | ||
Arnon Grunberg, [https://www.athenaeum.nl/zoek/?b=&q=voetnoot Voetnoot 1 & Voetnoot 2] (2012 & 2014) Nijgh & van Ditmar, Amsterdam<br> | Arnon Grunberg, [https://www.athenaeum.nl/zoek/?b=&q=voetnoot Voetnoot 1 & Voetnoot 2] (2012 & 2014) Nijgh & van Ditmar, Amsterdam<br> | ||
− | |||
<h5>4. Theorie</h5> | <h5>4. Theorie</h5> | ||
− | De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Column'''< | + | De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Column''' |
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
− | < | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> |
+ | <h4>[[9xG Lesplan Les 9 - |Lesplan]]</h4> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
* Positionering / ruimte indeling | * Positionering / ruimte indeling | ||
* Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema | * Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema | ||
Regel 90: | Regel 95: | ||
* Stap 3 Verdiepen: praktijkopdracht, presenteren | * Stap 3 Verdiepen: praktijkopdracht, presenteren | ||
* Beslissingen en toepassen in dagelijks leven | * Beslissingen en toepassen in dagelijks leven | ||
− | * Reflectie en evaluatie< | + | * Reflectie en evaluatie |
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
− | < | + | <h4>Instructies</h4> |
Bereid een [[Laat Je Zien: Antwoordblad|Antwoordblad]] voor en gebruik deze instructies bij ieder onderdeel van de [[WAT IS LAAT JE ZIEN?|drieluik-werkstructuur]]. | Bereid een [[Laat Je Zien: Antwoordblad|Antwoordblad]] voor en gebruik deze instructies bij ieder onderdeel van de [[WAT IS LAAT JE ZIEN?|drieluik-werkstructuur]]. | ||
<categorytree mode="pages" depth="0" showcount="on">Bij Lees Les 8</categorytree><br> | <categorytree mode="pages" depth="0" showcount="on">Bij Lees Les 8</categorytree><br> |
Versie van 12 sep 2019 23:32
Waar de dood een dagdroom is
Gebruik van het drieluik-werkstructuur beeld
De vraagtekens aanklikken laat de instructies zien voor de deelnemers.
De begrippen aanklikken geeft de toelichting over de stappen in de drieluik-werkstructuur.
In Les 9 wordt gewerkt met
1. Onderwerp
Een keer dat je je bewust werd van de rol die je in iemands leven vervuld of dat je je bewust werd van de rol die een ander in jouw leven vervult.
Eenvoudiger?
Een ervaring dat je gezien werd of niet gezien bent. Een keer dat je ergens was en merkte dat iemand je echt zag of een keer dat je ergens was en je iemand anders echt zag.
2. Start column
Waar de dood een dagdroom is, pagina 123, Arnon Grunberg, Thuis ben je (2017), de Correspondent, Amsterdam
3. Boek
Arnon Grunberg, Voetnoot 1 & Voetnoot 2 (2012 & 2014) Nijgh & van Ditmar, Amsterdam
4. Theorie
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de Column
Lesplan
- Positionering / ruimte indeling
- Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema
- Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
- Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
- Lijstje maken en kiezen
- Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
- Tekst schrijven en delen
- Stap 2: lezen en vragen stellen
- Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
- Stap 3: integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
- Beeld maken
- Stap 3 Verdiepen: praktijkopdracht, presenteren
- Beslissingen en toepassen in dagelijks leven
- Reflectie en evaluatie
Instructies
Bereid een Antwoordblad voor en gebruik deze instructies bij ieder onderdeel van de drieluik-werkstructuur.
<categorytree mode="pages" depth="0" showcount="on">Bij Lees Les 8</categorytree>
Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie NegenxGrunberg
Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg uit de module Lees