Gelukszoekers Stap 1-2 Tekst Schrijven: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '__NOTOC__ {{kopweg}} <div class="row"> <div class="small-3 columns"> <imagemap> Image:Icoon Lees Les 8.png|thumb|center|{{{1|200px}}}| rect 22 47 276 280 Gelukszo...') |
|||
Regel 23: | Regel 23: | ||
<h4>[[Laat Je Zien: Lijstje en Kiezen|1. Lijstje maken en kiezen (Duur ± 5 minuten)]]</h4> | <h4>[[Laat Je Zien: Lijstje en Kiezen|1. Lijstje maken en kiezen (Duur ± 5 minuten)]]</h4> | ||
De docent vraagt de leerlingen om zich verschillende gebeurtenissen te herinneren dat ze zich lieten verleiden door een compromis. Of dat ze er juist weerstand aan hebben geboden.<br> | De docent vraagt de leerlingen om zich verschillende gebeurtenissen te herinneren dat ze zich lieten verleiden door een compromis. Of dat ze er juist weerstand aan hebben geboden.<br> | ||
− | + | {{Instructie schrijven}} | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | {{ | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Bij Negen X Grunberg Gelukszoekers Les 8]] | [[Categorie:Bij Negen X Grunberg Gelukszoekers Les 8]] |
Versie van 22 sep 2019 22:19
Stap 1-2 Instructie Tekst Schrijven (Duur ± 30 minuten)
Negen X Grunberg Les 8 Gelukszoekers
Centrum drieluik-werkstructuur

1. Lijstje maken en kiezen (Duur ± 5 minuten)
De docent vraagt de leerlingen om zich verschillende gebeurtenissen te herinneren dat ze zich lieten verleiden door een compromis. Of dat ze er juist weerstand aan hebben geboden.
Op het blaadje noteren de leerlingen met een woord de verschillende ervaringen die ze hebben gehad. Meer?
Voorbereiden
- Elke deelnemer een A6-je (zonder lijntjes).
- Eén zwarte pen per deelnemer.
2. Twee aan twee vertellen (Duur ±6 á 10 minuten)
De leerlingen werken in teams van twee en vertellen aan elkaar een voor een de door henzelf gekozen ervaring.
Voorbereiden
- Belletjes, of ander instrument dat geluid maakt.
3. Text in het klad schrijven (Duur ± 5 minuten)
Voorbereiden
- Iedere deelnemer krijgt een A5’je (zonder lijntjes).
Tot hier aan toe is het belangrijk de opeenvolgende activiteiten zonder onderbreking te volbrengen. Nu zijn de teksten van alle leerlingen in het klad geschreven. De docent kan vanaf nu de activiteiten indelen naar gelang de mogelijkheden in de planning.
Keuze nu
- Door met Stap 2-1 Kenniskant-Vragen
of
- de teksten redigeren.
4. Tussentijds voorlezen en redigeren in teams (Duur ± 5 minuten / 50 minuten)
In toepassing van de werkstructuur in het onderwijs wordt er altijd aandacht besteed aan het herlezen en herschrijven van de tekst. Daarvoor zijn verschillende mogelijkheden:
- zelfstandig redigeren
- in tweetallen redigeren, een lichte variant en een intensievere variant
- klassikaal behandelen van een tekst
- editing bureau
5. Text in het net schrijven (Duur ± 5 minuten)
Voorbereiden
- Papier (Voorbereid naar uiteindelijke presentatie vorm.)
- Drieluik antwoordblad middendeel.