Ex V: verschil tussen versies
Regel 2: | Regel 2: | ||
{{kopweg}} | {{kopweg}} | ||
{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}} | {{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}} | ||
− | {{ | + | {{Voorbereiden}} |
− | < | + | <h3>Voorbereiden van de les ''Waar de mannen van je '''ex''' je leven komen vervolmaken''</h3> |
<br> | <br> | ||
− | + | De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met: | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<h5>1. Start column</h5> | <h5>1. Start column</h5> | ||
[[Ex Column AG|Waar de mannen van je ex je leven komen vervolmaken]], pagina 59, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br> | [[Ex Column AG|Waar de mannen van je ex je leven komen vervolmaken]], pagina 59, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br> | ||
− | <h5>2. Onderwerp</h5> | + | <h5>2. Onderwerp voor de eigen ervaring</h5> |
Een ontmoeting met zomaar iemand en dat bleek een grote kans voor beiden of een van beiden.<br> | Een ontmoeting met zomaar iemand en dat bleek een grote kans voor beiden of een van beiden.<br> | ||
''Eenvoudiger?''<br> | ''Eenvoudiger?''<br> | ||
Regel 24: | Regel 16: | ||
<h5>4. Theorie</h5> | <h5>4. Theorie</h5> | ||
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Brieven''' | De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Brieven''' | ||
− | </div> | + | <br> |
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | ||
+ | <h5>5. Antwoordblad</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | {{#lst: Laat Je Zien: Antwoordblad|body}} | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | |||
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | ||
− | < | + | <h5>6. Lesplan</h5> |
<div class="mw-collapsible-content"> | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
− | + | * Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema | |
− | * Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema | ||
* Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp | * Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp | ||
* Vertellen: Introductie Eigen Ervaring | * Vertellen: Introductie Eigen Ervaring | ||
Regel 37: | Regel 32: | ||
* Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen | * Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen | ||
* Tekst schrijven en delen | * Tekst schrijven en delen | ||
− | * Stap 2: | + | * Stap 2: Lezen en vragen stellen |
* Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken | * Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken | ||
− | * Stap 3: | + | * Fysiek Intermezzo |
+ | * Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis | ||
* Beeld maken | * Beeld maken | ||
− | * Stap 3 Verdiepen: | + | * Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren |
− | * | + | * Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven |
− | * Reflectie en | + | * Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus |
+ | [[Ex Lesplan Les 7 - Kans|Lesplan]] | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{{#set: Serie =9xGrunberg|Theorie=Laat Je Zien}} | {{#set: Serie =9xGrunberg|Theorie=Laat Je Zien}} | ||
{{#set: Les ={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Les ={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]] | [[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]] |
Versie van 12 nov 2019 20:00
Voorbereiden van de les Waar de mannen van je ex je leven komen vervolmaken
De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:
1. Start column
Waar de mannen van je ex je leven komen vervolmaken, pagina 59, Arnon Grunberg, Thuis ben je (2017), de Correspondent, Amsterdam
2. Onderwerp voor de eigen ervaring
Een ontmoeting met zomaar iemand en dat bleek een grote kans voor beiden of een van beiden.
Eenvoudiger?
Een keer dat je een kans kreeg of dat jij iemand een kans bood ….
3. Boek
Arnon Grunberg, Aan Nederlagen Geen Gebrek (2016) de Arbeiderspers, Amsterdam
4. Theorie
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de Brieven
5. Antwoordblad
6. Lesplan
- Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema
- Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
- Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
- Lijstje maken en kiezen
- Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
- Tekst schrijven en delen
- Stap 2: Lezen en vragen stellen
- Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
- Fysiek Intermezzo
- Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
- Beeld maken
- Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren
- Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven
- Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus