Verdiepen BV1: verschil tussen versies
Regel 13: | Regel 13: | ||
Regel 4 = Vier woorden over de plek.<br> | Regel 4 = Vier woorden over de plek.<br> | ||
Regel 5 = Een laatste woord ter afsluiting of het eerste woord herhaalt.<br> | Regel 5 = Een laatste woord ter afsluiting of het eerste woord herhaalt.<br> | ||
− | De instructies bij iedere regel kunnen variëren. In een groep met | + | De instructies bij iedere regel kunnen variëren. In een groep met deelnemers die gewend zijn te werken met elfjes kun je ook tweetallen maken en ze elkaar laten begeleiden. Na het schrijven van 2 a 3 elfjes kiest de schrijver er eentje uit en gaat die voordragen. Zijn teamgenoot begeleidt hem met een beat of klanken bij de presentatie. Denk hierbij aan bodydrum. |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
+ | ''Samenwerken, muzikaliteit van woorden, associëren, ontspannen en plezier'' | ||
<h5>Voorbereiden</h5> | <h5>Voorbereiden</h5> | ||
* De docent bereidt drie A5 papier per leerling. | * De docent bereidt drie A5 papier per leerling. | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
Versie van 10 dec 2019 16:45
Verdiepen bij les 1 Fruit
Dichten, muziek en/of toneel (Duur ± 10 minuten / de hele groep)
De deelnemers gaan korte gedichtjes van 11 woorden maken (elfjes). Het format van een elfje is: regel 1=1 woord, regel 2=2 woorden, regel 3=3woorden, regel 4=4 woorden, regel 5=1 woord.
Instructie voor de deelnemers
De docent laat de deelnemers een woord uit hun tekst kiezen om mee te beginnen.
De docent begeleidt per regel.
Regel 1 = Het eerste woord dat jullie hebben gekozen uit jullie tekst.
Regel 2 = Twee woorden die iets zeggen over je eerste woord.
Regel 3 = Drie woorden over hoe het ruikt.
Regel 4 = Vier woorden over de plek.
Regel 5 = Een laatste woord ter afsluiting of het eerste woord herhaalt.
De instructies bij iedere regel kunnen variëren. In een groep met deelnemers die gewend zijn te werken met elfjes kun je ook tweetallen maken en ze elkaar laten begeleiden. Na het schrijven van 2 a 3 elfjes kiest de schrijver er eentje uit en gaat die voordragen. Zijn teamgenoot begeleidt hem met een beat of klanken bij de presentatie. Denk hierbij aan bodydrum.
Samenwerken, muzikaliteit van woorden, associëren, ontspannen en plezier
Voorbereiden
- De docent bereidt drie A5 papier per leerling.