Presenteren G: verschil tussen versies

Regel 3: Regel 3:
  
 
<div class="row">
 
<div class="row">
<div class="small-3 columns">
+
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
{{Wit}}
 
    </div>
 
<div class="row">
 
<div class="small-6 columns">
 
  
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
Regel 31: Regel 27:
 
     </div>
 
     </div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Versie van 16 jan 2020 11:50


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Gelukszoekers 1.1.jpeg

Tussentijds presenteren

Waar gelukszoekers jou zoeken


De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.

Presenteren van de toneelscènes

Duur ± 30-40 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Hele groep - teams

De deelnemers hebben toneelscènes geschreven in teams. Ze hebben alles voorbereid en gaan nu de sketches presenteren.

Voorbereiden
  • De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
  • De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
  • De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
  • De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.


Afsluiten

Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.