I Klas organisatie: verschil tussen versies
Regel 8: | Regel 8: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
+ | A Review into Effective Classroom Management and Strategies for Student Engagement: Teacher and Student Roles in Today‟s Classrooms | ||
+ | Hayley Franklin1, Ingrid Harrington1 1School of Education, University of New England, NSW, Australia | ||
+ | Correspondence: Dr. Ingrid Harrington, School of Education, University of New England, NSW, Australia. | ||
+ | Received: August 27, 2019 Accepted: September 16, 2019 Online Published: September 16, 2019 doi:10.11114/jets.v7i12.4491 URL: https://doi.org/10.11114/jets.v7i12.4491 | ||
http://redfame.com/journal/index.php/jets/article/view/4491/4714 | http://redfame.com/journal/index.php/jets/article/view/4491/4714 | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
− | + | [[File:Overzicht van studenten en docenten rollen 2020-03-09 at 3.16.39 PM.png|thumb|800px]] | |
</div> | </div> | ||
</div> | </div> |
Versie van 9 mrt 2020 15:20
Organisatie in een groep
De methodologie Laat Je Zien biedt een heldere structuur waarin plaats is voor wisselende inhoud op maat van iedere deelnemer en passend bij de leerdoelen uit de methode waar de docent mee werkt. Het belang van een heldere structuur, goede afspraken en een heldere consequente evenwichtige houding van de docent draagt daaraan bij. Dat blijkt ook uit onderzoek dat vanaf 1970 door Jacob Kounin is gedaan naar het functioneren en organiseren van een groep en de bijdrage daarvan aan het leerproces van deelnemers. Op basis van zijn onderzoek komt Kounin tot vijf aspecten waar een docent aandacht aan kan besteden om zijn lessen en het lesgeven effectiever te laten zijn voor de deelnemers.
A Review into Effective Classroom Management and Strategies for Student Engagement: Teacher and Student Roles in Today‟s Classrooms
Hayley Franklin1, Ingrid Harrington1 1School of Education, University of New England, NSW, Australia
Correspondence: Dr. Ingrid Harrington, School of Education, University of New England, NSW, Australia.
Received: August 27, 2019 Accepted: September 16, 2019 Online Published: September 16, 2019 doi:10.11114/jets.v7i12.4491 URL: https://doi.org/10.11114/jets.v7i12.4491
http://redfame.com/journal/index.php/jets/article/view/4491/4714