9xGstart: verschil tussen versies
(2 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | <h4>'''Is er ook literatuur voor mij? Heeft het mijn leven te maken?'''</h4> | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
+ | <h4>'''Is er ook literatuur voor mij?'''<br> | ||
+ | '''Heeft het mijn leven te maken?'''</h4> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
Deze les komt uit de lessenserie 9 x Grunberg en biedt docenten houvast om deelnemers betekenisvol literatuuronderwijs | Deze les komt uit de lessenserie 9 x Grunberg en biedt docenten houvast om deelnemers betekenisvol literatuuronderwijs | ||
te geven door de eigen ervaring en creativiteit van de deelnemer centraal te stellen.<br> | te geven door de eigen ervaring en creativiteit van de deelnemer centraal te stellen.<br> | ||
Een belangrijk aspect van literaire ontwikkeling is communicatievaardigheden, zowel verbaal als | Een belangrijk aspect van literaire ontwikkeling is communicatievaardigheden, zowel verbaal als | ||
− | non-verbaal. Communiceren en lezen is een vorm van spelen, om Shakespeare te citeren: ‘All the world’s a stage, | + | non-verbaal. Communiceren en lezen is een vorm van spelen, om Shakespeare te citeren: ‘All the world’s a stage, and all the men and women merely players.’<br> |
− | and all the men and women merely players.’<br> | ||
Als docent kunt u vrij variëren binnen de structuur. <br> | Als docent kunt u vrij variëren binnen de structuur. <br> | ||
De structuur van de les staat vast, maar de inhoud past zich iedere keer aan. | De structuur van de les staat vast, maar de inhoud past zich iedere keer aan. | ||
− | < | + | |
− | < | + | </div> |
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> |
Huidige versie van 27 okt 2020 om 15:21
Is er ook literatuur voor mij?
Heeft het mijn leven te maken?
Deze les komt uit de lessenserie 9 x Grunberg en biedt docenten houvast om deelnemers betekenisvol literatuuronderwijs
te geven door de eigen ervaring en creativiteit van de deelnemer centraal te stellen.
Een belangrijk aspect van literaire ontwikkeling is communicatievaardigheden, zowel verbaal als
non-verbaal. Communiceren en lezen is een vorm van spelen, om Shakespeare te citeren: ‘All the world’s a stage, and all the men and women merely players.’
Als docent kunt u vrij variëren binnen de structuur.
De structuur van de les staat vast, maar de inhoud past zich iedere keer aan.