Verlangen P: verschil tussen versies
(5 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 7: | Regel 7: | ||
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3> | <h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3> | ||
<h4>'''Les: Waar je ''verlangen'' nog niet is uitgedoofd'''</h4> | <h4>'''Les: Waar je ''verlangen'' nog niet is uitgedoofd'''</h4> | ||
− | < | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | + | De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten: | |
− | + | <div class="mw-collapsible-content"> | |
+ | Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties. | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | |||
<br> | <br> | ||
− | < | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | <h4> '''Presenteren - | + | <h4> '''Presenteren - De dialoog en de eigen ervaring'''</h4> |
− | <h5>Duur ± | + | <h5>Duur: ± Aantal deelnemers x 3 minuten – Hele groep</h5> |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
De deelnemers hebben in hun teams een dialoog gekozen. Deze dialoog gaan de deelnemers voordragen/ opvoeren. | De deelnemers hebben in hun teams een dialoog gekozen. Deze dialoog gaan de deelnemers voordragen/ opvoeren. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>''' | + | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> |
− | + | * De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht; | |
− | + | * De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd; | |
− | + | * Een belletje of andere geluid kan het begin en einde van iedere gepresenteerde dialoof aangeven. | |
+ | * De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven, maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars gevraagd worden feedback te geven. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> |
Huidige versie van 31 okt 2020 om 09:30
Tussentijds presenteren
Les: Waar je verlangen nog niet is uitgedoofd
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:
Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
Presenteren - De dialoog en de eigen ervaring
Duur: ± Aantal deelnemers x 3 minuten – Hele groep
De deelnemers hebben in hun teams een dialoog gekozen. Deze dialoog gaan de deelnemers voordragen/ opvoeren.
Voorbereiden
- De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht;
- De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd;
- Een belletje of andere geluid kan het begin en einde van iedere gepresenteerde dialoof aangeven.
- De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven, maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars gevraagd worden feedback te geven.