Verlangen P: verschil tussen versies

 
(5 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 7: Regel 7:
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
 
<h4>'''Les: Waar je ''verlangen'' nog niet is uitgedoofd'''</h4>
 
<h4>'''Les: Waar je ''verlangen'' nog niet is uitgedoofd'''</h4>
<br>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
{{Presentatie tussendoor}}
+
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:
 
+
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 +
  </div>
 
</div>
 
</div>
    </div>
 
 
<br>
 
<br>
<br>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h4> '''Presenteren - de dialoog en de eigen ervaring'''</h4>
+
<h4> '''Presenteren - De dialoog en de eigen ervaring'''</h4>
<h5>Duur ± afhankelijk van aantal deelnemers x 3 minuten / Hele groep</h5>
+
<h5>Duur: ± Aantal deelnemers x 3 minuten Hele groep</h5>
 +
  <div class="mw-collapsible-content">
 
De deelnemers hebben in hun teams een dialoog gekozen. Deze dialoog gaan de deelnemers voordragen/ opvoeren.
 
De deelnemers hebben in hun teams een dialoog gekozen. Deze dialoog gaan de deelnemers voordragen/ opvoeren.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h5>'''Bij Extra''' </h5>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
<h5>Duur ± 3 minuten per team</h5>
+
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht;
Ook nu hebben de deelnemers in hun team gewerkt aan de dialogen. Ze kiezen een van de twee dialogen uit en presenteren deze aan de groep.
+
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd;
   
+
* Een belletje of andere geluid kan het begin en einde van iedere gepresenteerde dialoof aangeven.
 +
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven, maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars gevraagd worden feedback te geven.  
 +
  </div>
 +
</div>
  
 
</div>
 
</div>

Huidige versie van 31 okt 2020 om 09:30

naar les verlangennaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Verlangen 1.1.jpeg

Tussentijds presenteren

Les: Waar je verlangen nog niet is uitgedoofd

De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:

Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.


Presenteren - De dialoog en de eigen ervaring

Duur: ± Aantal deelnemers x 3 minuten – Hele groep

De deelnemers hebben in hun teams een dialoog gekozen. Deze dialoog gaan de deelnemers voordragen/ opvoeren.

Voorbereiden
  • De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht;
  • De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd;
  • Een belletje of andere geluid kan het begin en einde van iedere gepresenteerde dialoof aangeven.
  • De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven, maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars gevraagd worden feedback te geven.