Beeld G: verschil tussen versies

 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 6: Regel 6:
  
 
<h3>'''Beeld Maken'''</h3>
 
<h3>'''Beeld Maken'''</h3>
<h4>'''Waar ''gelukszoekers'' jou zoeken'''</h4>
+
<h4>'''Les: Waar ''gelukszoekers'' jou zoeken'''</h4>
<br>
 
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven te na het ''Samenbrengen''.
 
<br>
 
<br>
 
<h4>'''Tekening maken met zwarte pen'''</h4>
 
<h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5>
 
<h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5>
 
''Variatie 1'': De deelnemers tekenen met een zwarte pen de actie van hun
 
gekozen ervaring. De docent deelt kleurpotloden uit (willekeurig). De deelnemer kleurt een onderdeel van de actie die hij wil benadrukken met het kleurpotlood in.<br>
 
Variatie 2: De scène wordt getekend als beeldstrip (storyboard/ apart blaadje A4).
 
Een van de beelden uit de beeldstrip kiest de deelnemers uit voor het beeld vierkant in de drieluik.
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
* Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift
 
* Voorbereiden A4 met diverse hokjes waarin een beeldstrip getekend kan worden
 
* [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]]
 
* Een voorbereid blad passend bij het presentatie doel
 
<br>
 
<h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4>
 
<h5>Duur thuis aantal uren inplannen / teams</h5>
 
In teams een beeldpresentatie maken over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Kan bijvoorbeeld zijn een prezi, stop motion, fotocollage digitaal of met het gebruik van andere digitale tools. Een beeld van deze digitale beeldopdracht kan worden toegevoegd als illustratie bij het drieluik.
 
</div>
 
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
<br>
 
<br>
 
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het ''Samenbrengen''.
 
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het ''Samenbrengen''.
Regel 42: Regel 12:
 
<br>
 
<br>
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h4>'''Tekening maken met aquarel'''</h4>
+
<h4>'''Tekening maken met zwarte pen'''</h4>
 
<h5>Duur: ± 10 minuten - Hele groep</h5>  
 
<h5>Duur: ± 10 minuten - Hele groep</h5>  
 
   <div class="mw-collapsible-content">
 
   <div class="mw-collapsible-content">
 
<h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5>
 
<h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5>
De deelnemers tekenen met aquarel krijtjes en potloden de energie die de belevenis ze heeft gegeven. Terwijl ze het beeld maken zet de docent muziek op.
+
''Variatie 1'': De deelnemers tekenen met een zwarte pen de actie van hun gekozen ervaring. De docent deelt kleurpotloden uit (willekeurig). De deelnemer kleurt een onderdeel van de actie die hij wil benadrukken met het kleurpotlood in.<br>
 +
''Variatie 2:'' De scène wordt getekend als beeldstrip (storyboard/apart A4-blaadje). Een van de beelden uit de beeldstrip kiest de deelnemers uit voor het beeld in het vierkant van het drieluik.
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
* Aquarel, krijt en potloden;
+
* Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift;
* [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]];
+
* A4 met diverse hokjes waarin een beeldstrip getekend kan worden;
 +
* [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]]
 
* Een voorbereid blad passend bij het presentatiedoel.
 
* Een voorbereid blad passend bij het presentatiedoel.
 
   </div>
 
   </div>
 
</div>
 
</div>
 
<br>
 
<br>
 +
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4>
 
<h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4>

Huidige versie van 30 okt 2020 om 16:27


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Gelukszoekers 1.1.jpeg

Beeld Maken

Les: Waar gelukszoekers jou zoeken


Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het Samenbrengen.

Tekening maken met zwarte pen

Duur: ± 10 minuten - Hele groep
Instructie voor de deelnemers

Variatie 1: De deelnemers tekenen met een zwarte pen de actie van hun gekozen ervaring. De docent deelt kleurpotloden uit (willekeurig). De deelnemer kleurt een onderdeel van de actie die hij wil benadrukken met het kleurpotlood in.
Variatie 2: De scène wordt getekend als beeldstrip (storyboard/apart A4-blaadje). Een van de beelden uit de beeldstrip kiest de deelnemers uit voor het beeld in het vierkant van het drieluik.

Voorbereiden
  • Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift;
  • A4 met diverse hokjes waarin een beeldstrip getekend kan worden;
  • Antwoordblad
  • Een voorbereid blad passend bij het presentatiedoel.


Digitale vertalingsvorm

Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams
Instructie voor de deelnemers

In groepjes maak je een beeldpresentatie over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik.