Tangaslip Ver: verschil tussen versies

 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 5: Regel 5:
 
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
  
<h3>'''Onderzoeken en Verdiepen'''</h3>
+
<h3>'''Onderzoeken - verdiepen'''</h3>
 
<h4>'''Les: Waar mensen verwachten dat je in ''tangaslip'' de deur opendoet'''</h4>
 
<h4>'''Les: Waar mensen verwachten dat je in ''tangaslip'' de deur opendoet'''</h4>
 
In de les Tangaslip is de keuze gemaakt om naast de roman ''Onze Oom'' aandacht te besteden aan '''de tijdlijn'''. Na de voorgaande opdrachten en maken van een eigen tijdlijn zijn de deelnemers bekender met deze stijlvorm. Nu gaan de deelnemers aan de hand van de tijdlijn kijken naar een romanpersonage.
 
In de les Tangaslip is de keuze gemaakt om naast de roman ''Onze Oom'' aandacht te besteden aan '''de tijdlijn'''. Na de voorgaande opdrachten en maken van een eigen tijdlijn zijn de deelnemers bekender met deze stijlvorm. Nu gaan de deelnemers aan de hand van de tijdlijn kijken naar een romanpersonage.
Regel 34: Regel 34:
 
</div>
 
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
[[Categorie:Sjabloon]]
 

Huidige versie van 11 nov 2020 om 21:56

naar Les TangaslipnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Tangaslip 1.1.jpeg

Onderzoeken - verdiepen

Les: Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet

In de les Tangaslip is de keuze gemaakt om naast de roman Onze Oom aandacht te besteden aan de tijdlijn. Na de voorgaande opdrachten en maken van een eigen tijdlijn zijn de deelnemers bekender met deze stijlvorm. Nu gaan de deelnemers aan de hand van de tijdlijn kijken naar een romanpersonage.

De tijdlijn van een karakter

Duur: ± 30 minuten – Hele groep en tweetallen

De deelnemers maken gezamenlijk in tweetallen een tijdlijn over de ontwikkeling van een van de hoofdpersonen uit de roman Onze Oom: Lina of de majoor. De deelnemers bepalen zelf wie ze kiezen en beantwoorden vragen, zoals: Welke gebeurtenissen maakt diegene mee? Hoe gaat die ermee om? Wat kan je dan zeggen over de ontwikkeling van het personage? Als de deelnemers met de opdracht klaar zijn, maken ze een foto van de tijdlijn voor het Digibord.

Voorbereiden
  • De docent geeft de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vorm dat de tijdlijn van het personage een plek heeft.


Intermezzo

Aan het einde van deze opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen – het intermezzo.
Het kan een korte herhaling zijn van een van de oefeningen uit de opmaat of een ademhalingsoefening. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.

Het doel is de deelnemers na een meer cognitieve inspanning te ontspannen.