Intieme Vrienden P: verschil tussen versies

 
(3 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 6: Regel 6:
  
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
<h4>'''Waar je personages als ''intieme vrienden'' zijn'''</h4>
+
<h4>'''Les: Waar je personages als ''intieme vrienden'' zijn'''</h4>
<br>
 
De deelnemers presenteren met regelmaat tussentijdse resultaten; Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dat moment over het onderwerp? ... Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 
<br>
 
<br>
 
<h4> '''Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht'''</h4>
 
<h5>Duur ± 30 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Tweetallen</h5>
 
Ieder tweetal krijgt 2 minuten om de resultaten va de verdiepingsopdracht te bespreken. Of indien te kort tijd een selectie van tweetallen. De docent kijkt of een Q & A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen na de presentatie over de inhoud.
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
* De tweetallen zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
 
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
 
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
 
<br>
 
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
 
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
 
    </div>
 
    </div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
 
 
 
 
 
 
{{kopweg}}
 
{{Drieluik Gelukszoekers}}
 
 
 
<div class="row">
 
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 
 
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
 
<h4>'''Les: Waar ''gelukszoekers'' jou zoeken'''</h4>
 
<h5>Duur: Afhankelijk van gekozen omvang</h5>
 
<br>
 
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:
 
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:
Regel 47: Regel 15:
 
<br>
 
<br>
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h4> '''Presenteren van de toneelscènes'''</h4>
+
<h4> '''Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht'''</h4>
<h5>Duur: 30 à 40 minuten – presentatie in de klas één lesuur Hele groep en teams</h5>
+
<h5>Duur: ±30-60 minuten (één lesuur) Presentatie in de klas – Tweetallen</h5>
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 
     <div class="mw-collapsible-content">
De deelnemers hebben toneelscènes geschreven in teams. Ze hebben alles voorbereid en gaan nu de sketches presenteren.
+
Ieder tweetal krijgt 2 minuten om de resultaten van de verdiepingsopdracht te bespreken. Als er te weinig tijd is, kan de docent een paar tweetallen kiezen om te presenteren. De docent kijkt of een Q&A zinnig is of een andere vorm van nabespreken.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht;
+
* De tweetallen zijn al gevormd bij de vorige opdracht;
 
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie – afhankelijk van de beschikbare tijd;
 
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie – afhankelijk van de beschikbare tijd;
* De docent kijkt of een Q&A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen over de inhoud na de presentatie;
 
 
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
 
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
 
   </div>
 
   </div>
 
</div>
 
</div>
  
 +
    </div>
 +
    </div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
  
 
[[Categorie:Sjabloon]]
 
[[Categorie:Sjabloon]]

Huidige versie van 31 okt 2020 om 09:32


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Intieme vrienden 1.1.jpeg

Tussentijds presenteren

Les: Waar je personages als intieme vrienden zijn

De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:

Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.


Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht

Duur: ±30-60 minuten (één lesuur) – Presentatie in de klas – Tweetallen

Ieder tweetal krijgt 2 minuten om de resultaten van de verdiepingsopdracht te bespreken. Als er te weinig tijd is, kan de docent een paar tweetallen kiezen om te presenteren. De docent kijkt of een Q&A zinnig is of een andere vorm van nabespreken.

Voorbereiden
  • De tweetallen zijn al gevormd bij de vorige opdracht;
  • De docent bepaalt de lengte van de presentatie – afhankelijk van de beschikbare tijd;
  • De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.