Verdiepen AK: verschil tussen versies
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 5: | Regel 5: | ||
<div class="small-6 large-offset-3 columns"> | <div class="small-6 large-offset-3 columns"> | ||
− | <h3>''' | + | <h3>'''Toepassen - verdiepen'''</h3> |
− | <h4>'''Waar je volledige bezit in een kleine ''koffer'' past'''</h4> | + | <h4>'''Les: Waar je volledige bezit in een kleine ''koffer'' past'''</h4> |
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Beeldpresentatie'''</h4> | <h4>'''Beeldpresentatie'''</h4> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel</h5> | <h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel</h5> | ||
<div class="mw-collapsible-content"> | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
<h5>'''Instructie'''</h5> | <h5>'''Instructie'''</h5> | ||
− | + | De deelnemers maken een beeldpresentatie passend bij het gedicht dat de deelnemers hebben geschreven, dat geïnspireerd is op een gedicht uit ''Liefde is Business''. Dit kan een individuele opdracht zijn maar ook voor een tweetal of een iets groter team. De docent houdt bij die keuze rekening met zijn/haar deelnemers en wat voor een ervaring hij/zij hen wil laten meemaken. De opdracht kan worden uitgevoerd als een Prezi, stop-motion of fotocollage. Een digitale vorm is wenselijk als het Digibord deel uitmaakt van de presentatie. Analoog beeldmateriaal kan ook gekozen worden, dan is het goed om na te denken waar het geëxposeerd kan worden. | |
− | |||
− | |||
<br> | <br> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<h5>'''Voorbereiden'''</h5> | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
− | * Met de deelnemers overleggen welke | + | * Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie; |
− | * De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad | + | * De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in dat kader? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht. |
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
Regel 58: | Regel 25: | ||
<div class="mw-collapsible-content"> | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek; | * De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek; | ||
− | * De docent kan na het lezen van de | + | * De docent kan na het lezen van de gedichten in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Ze kunnen werken in een kleine groep. De taken kunnen onderling worden verdeeld. |
</div> | </div> | ||
</div> | </div> |
Huidige versie van 11 nov 2020 om 22:00
Toepassen - verdiepen
Les: Waar je volledige bezit in een kleine koffer past
Beeldpresentatie
Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel
Instructie
De deelnemers maken een beeldpresentatie passend bij het gedicht dat de deelnemers hebben geschreven, dat geïnspireerd is op een gedicht uit Liefde is Business. Dit kan een individuele opdracht zijn maar ook voor een tweetal of een iets groter team. De docent houdt bij die keuze rekening met zijn/haar deelnemers en wat voor een ervaring hij/zij hen wil laten meemaken. De opdracht kan worden uitgevoerd als een Prezi, stop-motion of fotocollage. Een digitale vorm is wenselijk als het Digibord deel uitmaakt van de presentatie. Analoog beeldmateriaal kan ook gekozen worden, dan is het goed om na te denken waar het geëxposeerd kan worden.
Voorbereiden
- Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie;
- De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in dat kader? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
Afsluiten
- De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
- De docent kan na het lezen van de gedichten in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Ze kunnen werken in een kleine groep. De taken kunnen onderling worden verdeeld.