Verdiepen AK: verschil tussen versies

 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 5: Regel 5:
 
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
  
<h3>'''Verdiepen'''</h3>
+
<h3>'''Toepassen - verdiepen'''</h3>
<h4>'''Waar je volledige bezit in een kleine ''koffer'' past'''</h4>
+
<h4>'''Les: Waar je volledige bezit in een kleine ''koffer'' past'''</h4>
 
<br>
 
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4>'''Beeldpresentatie'''</h4>
 
<h4>'''Beeldpresentatie'''</h4>
<h5>Duur in overleg ±1 week thuis en op school / Teams - individueel</h5>
 
<h5>'''Instructie'''</h5>
 
Een beeldpresentatie maken passend bij het gedicht dat de deelnemers hebben geschreven geïnspireerd op een fragment van een gedicht uit ''Liefde is Business'' gebruikmakend van een digitale vorm. Dit kan een individuele opdracht zijn maar ook kan het een opdracht zijn voor een tweetal of een iets groter team. De docent kiest op basis van de kenmerken van zijn deelnemers en wat voor een ervaring de docent de deelnemers wil laten meemaken. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop motion, fotocollage etc. Digitaal is wenselijk als het Digibord deel uitmaakt van de presentatie. Niet digitaal beeldmateriaal kan ook gekozen worden, dan is het goed om na te denken waar het geëxposeerd kan worden.
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie.
 
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
 
<br>
 
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
 
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
 
* De docent kan beslissen dat de verhalen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
 
<br>
 
 
    </div>
 
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
 
 
 
 
<br>
 
In de les ''gelukszoekers'' is de keuze gemaakt om naast de roman ''Moedervlekken'' aandacht te besteden aan het '''het storyboard en de toneelscène'''. Er zijn verschillende opdrachten mogelijk. De docent kan een eigen selectie maken.
 
<br>
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4>'''Storyboard'''</h4>
 
 
<h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel</h5>  
 
<h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel</h5>  
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 
<h5>'''Instructie'''</h5>
 
<h5>'''Instructie'''</h5>
In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers nu de scène omzetten in een storyboard. Daarna nemen ze de betreffende scène op.
+
De deelnemers maken een beeldpresentatie passend bij het gedicht dat de deelnemers hebben geschreven, dat geïnspireerd is op een gedicht uit ''Liefde is Business''. Dit kan een individuele opdracht zijn maar ook voor een tweetal of een iets groter team. De docent houdt bij die keuze rekening met zijn/haar deelnemers en wat voor een ervaring hij/zij hen wil laten meemaken. De opdracht kan worden uitgevoerd als een Prezi, stop-motion of fotocollage. Een digitale vorm is wenselijk als het Digibord deel uitmaakt van de presentatie. Analoog beeldmateriaal kan ook gekozen worden, dan is het goed om na te denken waar het geëxposeerd kan worden.
    </div>
 
</div>
 
 
<br>
 
<br>
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4>'''Toneelscène'''</h4>
 
<h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel</h5>
 
    <div class="mw-collapsible-content">
 
<h5>'''Instructie'''</h5>
 
In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers hun toneelscène voorbereiden om op te voeren.
 
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
* Met de deelnemers overleggen welke (digitale) vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie;  
+
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie;  
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
+
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in dat kader? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
 
     </div>
 
     </div>
 
</div>
 
</div>
Regel 58: Regel 25:
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
 
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
* De docent kan na het lezen van de toneelscène's en eigen ervaringen in de klas besluiten om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen onderling worden verdeeld.
+
* De docent kan na het lezen van de gedichten in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Ze kunnen werken in een kleine groep. De taken kunnen onderling worden verdeeld.
 
     </div>
 
     </div>
 
</div>
 
</div>

Huidige versie van 11 nov 2020 om 22:00


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Koffer 1.1.jpeg

Toepassen - verdiepen

Les: Waar je volledige bezit in een kleine koffer past


Beeldpresentatie

Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel
Instructie

De deelnemers maken een beeldpresentatie passend bij het gedicht dat de deelnemers hebben geschreven, dat geïnspireerd is op een gedicht uit Liefde is Business. Dit kan een individuele opdracht zijn maar ook voor een tweetal of een iets groter team. De docent houdt bij die keuze rekening met zijn/haar deelnemers en wat voor een ervaring hij/zij hen wil laten meemaken. De opdracht kan worden uitgevoerd als een Prezi, stop-motion of fotocollage. Een digitale vorm is wenselijk als het Digibord deel uitmaakt van de presentatie. Analoog beeldmateriaal kan ook gekozen worden, dan is het goed om na te denken waar het geëxposeerd kan worden.

Voorbereiden
  • Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie;
  • De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in dat kader? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.


Afsluiten
  • De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
  • De docent kan na het lezen van de gedichten in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Ze kunnen werken in een kleine groep. De taken kunnen onderling worden verdeeld.