Voorbereiden K: verschil tussen versies

 
(9 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 30: Regel 30:
 
<h5>'''5. Map'''</h5>
 
<h5>'''5. Map'''</h5>
 
   <div class="mw-collapsible-content">
 
   <div class="mw-collapsible-content">
Voor iedere deelnemer organiseert de trainer een map om al het werk in te bewaren. De trainer kan hiervoor zelf een vorm bedenken. Het is in ieder geval handig om de drie antwoordbladen er op volgorde in op te kunnen nemen en een enveloppe of plastic hoesje om alle andere zaken zoals de vragenlijst, de brieven etc. in te bewaren.
+
Voor iedere deelnemer organiseert de trainer een map om al het werk in te bewaren. De trainer kan hiervoor zelf een vorm voor bedenken.
 +
<br>
 +
Het is in ieder geval handig om de drie antwoordbladen er op volgorde in op te kunnen nemen en een enveloppe of plastic hoesje om alle andere zaken zoals de vragenlijst, de brieven, extra kladpapier etc. in te bewaren.
 
     </div>
 
     </div>
 +
</div>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 +
<h5>'''6. Materialen'''</h5>
 +
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
* Clipboards indien daarvoor gekozen wordt;
 +
* A6 papier;
 +
* Zwarte pennen;
 +
* Elke deelnemer een antwoordblad met kader;
 +
* Post-it's in diverse kleuren;
 +
* Plakband, schaar en touw;
 +
* Tokens, blokjes in verschillende kleuren;
 +
* Drie kartonnen borden met telkens een van de categorieën erop;
 +
* Kleurstiften met dikke en dunne punten;
 +
* Belletjes of een ander instrument dat geluid maakt;
 +
* Dikke stiften in kleuren voor bord of flip-over;
 +
* Bord of flip-over.
 +
  </div>
 
</div>
 
</div>
 
   </div>
 
   </div>

Huidige versie van 2 feb 2021 om 10:55

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarT1 v2.jpeg

Voorbereiden

Welke factoren spelen een rol in de loopbaankeus?


Deze sessie duurt een dagdeel, vier uur.
In de sessie wordt gewerkt met:

1. Het boek Loopbaanankers.

Ontdek je werkelijke waarden, Schein (2011)

2. Keuze van het onderwerp voor de eigen ervaring

Een positieve ervaring op het gebied van een actie, iets gedaan of ondernomen hebben.

3. Eigen ervaring en verbindingsvraag

Bereid de eigen ervaring voor.
De verbindingsvraag voor de deelnemers is:
Wie van jullie wil/kan vertellen over 'een keer dat je er achter kwam dat je iets goed kon?'

Een andere formulering kan zijn: Wie van jullie wil/kan vertellen over 'een keer dat je ervoer dat iets je goed af ging?'

4. Antwoordblad

Onderstaand antwoordblad is voor de deelnemers. Het werk van de deelnemers krijgt per onderdeel een plek in het drieluikformat. De trainer kan ervoor kiezen de opdrachten een plek te benoemen op het formatmodel, zodat de structuur op voorhand bekend is.
Drieluik Antwoordblad bij Serie Lees.png

5. Map

Voor iedere deelnemer organiseert de trainer een map om al het werk in te bewaren. De trainer kan hiervoor zelf een vorm voor bedenken.
Het is in ieder geval handig om de drie antwoordbladen er op volgorde in op te kunnen nemen en een enveloppe of plastic hoesje om alle andere zaken zoals de vragenlijst, de brieven, extra kladpapier etc. in te bewaren.

6. Materialen
  • Clipboards indien daarvoor gekozen wordt;
  • A6 papier;
  • Zwarte pennen;
  • Elke deelnemer een antwoordblad met kader;
  • Post-it's in diverse kleuren;
  • Plakband, schaar en touw;
  • Tokens, blokjes in verschillende kleuren;
  • Drie kartonnen borden met telkens een van de categorieën erop;
  • Kleurstiften met dikke en dunne punten;
  • Belletjes of een ander instrument dat geluid maakt;
  • Dikke stiften in kleuren voor bord of flip-over;
  • Bord of flip-over.