Verdiepen BV7: verschil tussen versies

 
(2 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 10: Regel 10:
 
<h4>'''Dichten, muziek en/of toneel'''</h4>
 
<h4>'''Dichten, muziek en/of toneel'''</h4>
 
<h5>Duur: ± 10 minuten/ Hele groep</h5>
 
<h5>Duur: ± 10 minuten/ Hele groep</h5>
 +
<h5>'''''Elfje'''''</h5>
 
   <div class="mw-collapsible-content">
 
   <div class="mw-collapsible-content">
 
De deelnemers gaan korte gedichtjes van 11 woorden maken (elfjes). Het format van een elfje is: regel 1=1 woord, regel 2=2 woorden, regel 3=3woorden, regel 4=4 woorden, regel 5=1 woord.  
 
De deelnemers gaan korte gedichtjes van 11 woorden maken (elfjes). Het format van een elfje is: regel 1=1 woord, regel 2=2 woorden, regel 3=3woorden, regel 4=4 woorden, regel 5=1 woord.  
Regel 17: Regel 18:
 
Regel 1 = Het eerste woord dat jullie hebben gekozen uit jullie tekst.<br>
 
Regel 1 = Het eerste woord dat jullie hebben gekozen uit jullie tekst.<br>
 
Regel 2 = Twee woorden die iets zeggen over het eerste woord.<br>
 
Regel 2 = Twee woorden die iets zeggen over het eerste woord.<br>
Regel 3 = Drie woorden over hoe het ruikt.<br>
+
Regel 3 = Drie woorden over hoe het je doet voelen.<br>
Regel 4 = Vier woorden over de plek.<br>
+
Regel 4 = Vier woorden over de het effect.<br>
 
Regel 5 = Een laatste woord ter afsluiting of herhaling van het eerste woord.<br>
 
Regel 5 = Een laatste woord ter afsluiting of herhaling van het eerste woord.<br>
 
De instructies bij iedere regel kunnen variëren. In een groep met deelnemers die gewend zijn te werken met elfjes kun je ook tweetallen maken en ze elkaar laten begeleiden. Na het schrijven van 2 à 3 elfjes kiest de schrijver er eentje uit en gaat dat voordragen. Zijn teamgenoot begeleidt hem met een beat of klanken bij de presentatie, denk hierbij aan bodydrum.
 
De instructies bij iedere regel kunnen variëren. In een groep met deelnemers die gewend zijn te werken met elfjes kun je ook tweetallen maken en ze elkaar laten begeleiden. Na het schrijven van 2 à 3 elfjes kiest de schrijver er eentje uit en gaat dat voordragen. Zijn teamgenoot begeleidt hem met een beat of klanken bij de presentatie, denk hierbij aan bodydrum.
Regel 24: Regel 25:
 
<br>
 
<br>
 
''Effect van de opdracht: samenwerken, muzikaliteit van woorden, associëren, ontspannen en plezier''
 
''Effect van de opdracht: samenwerken, muzikaliteit van woorden, associëren, ontspannen en plezier''
<h5>Voorbereiden</h5>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
* De docent legt per leerling drie velletjes A5-papier klaar.
 
* De docent legt per leerling drie velletjes A5-papier klaar.
 
* Zwarte pennen.
 
* Zwarte pennen.

Huidige versie van 20 feb 2021 om 16:49

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarBV7.jpeg

7 Groei

Verdiepen


Dichten, muziek en/of toneel

Duur: ± 10 minuten/ Hele groep
Elfje

De deelnemers gaan korte gedichtjes van 11 woorden maken (elfjes). Het format van een elfje is: regel 1=1 woord, regel 2=2 woorden, regel 3=3woorden, regel 4=4 woorden, regel 5=1 woord.

Instructie

De docent laat de deelnemers een woord uit hun tekst kiezen om mee te beginnen.
De docent begeleidt per regel.
Regel 1 = Het eerste woord dat jullie hebben gekozen uit jullie tekst.
Regel 2 = Twee woorden die iets zeggen over het eerste woord.
Regel 3 = Drie woorden over hoe het je doet voelen.
Regel 4 = Vier woorden over de het effect.
Regel 5 = Een laatste woord ter afsluiting of herhaling van het eerste woord.
De instructies bij iedere regel kunnen variëren. In een groep met deelnemers die gewend zijn te werken met elfjes kun je ook tweetallen maken en ze elkaar laten begeleiden. Na het schrijven van 2 à 3 elfjes kiest de schrijver er eentje uit en gaat dat voordragen. Zijn teamgenoot begeleidt hem met een beat of klanken bij de presentatie, denk hierbij aan bodydrum.

Effect van de opdracht: samenwerken, muzikaliteit van woorden, associëren, ontspannen en plezier

Voorbereiden
  • De docent legt per leerling drie velletjes A5-papier klaar.
  • Zwarte pennen.