Opmaat BV12: verschil tussen versies

 
(2 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 17: Regel 17:
 
<h5>'''''Modeling'''''</h5>
 
<h5>'''''Modeling'''''</h5>
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 +
<h5>Instructie</h5>
 
De docent doet verschillende manieren voor waarop je kunt lopen (stoer, verlegen, sexy, met een gespannen lichaam, X-benen et cetera). Om de beurt loopt er een deelnemer op een andere manier naar het midden toe, en de rest van de groep doet hem na.
 
De docent doet verschillende manieren voor waarop je kunt lopen (stoer, verlegen, sexy, met een gespannen lichaam, X-benen et cetera). Om de beurt loopt er een deelnemer op een andere manier naar het midden toe, en de rest van de groep doet hem na.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Deze oefening gaat over creativiteit, lef en de concentratie om goed naar de ander te kijken en dit vervolgens na te doen''
+
''Deze oefening gaat over creativiteit, lef en de concentratie om goed naar de ander te kijken en dit vervolgens na te doen.''
 
<br>
 
<br>
 
     </div>
 
     </div>
Regel 30: Regel 31:
 
<h5>'''''Modeshow'''''</h5>
 
<h5>'''''Modeshow'''''</h5>
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 
     <div class="mw-collapsible-content">
Ter voorbereiding op een modeshow zet de docent muziek op, waarbij de deelnemers de Modeling-oefening van zojuist herhalen. De docent kiest muziek die uitnodigt om te bewegen. Voorbeelden hiervan zijn: Neneh Cherry: ‘Inna City mamma’ of Right Said Fred: ‘I’m Too Sexy’
+
<h5>Instructie</h5>
 +
Ter voorbereiding op een modeshow zet de docent muziek op, waarbij de deelnemers de Modeling-oefening van zojuist herhalen. De docent kiest muziek die uitnodigt om te bewegen. Voorbeelden hiervan zijn: Neneh Cherry: ‘Inna City mamma’ of Right Said Fred: ‘I’m Too Sexy’.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
Regel 39: Regel 41:
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Effect van de activiteit: het stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef''<br>
+
''Effect van de activiteit: het stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef.''<br>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>

Huidige versie van 22 feb 2021 om 13:32

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarBV12.jpeg

12 Gezien worden

Opmaat


Vooraf
Duur: ± 2 minuten/ Hele groep

De deelnemers zitten in een kring. Op het bord of de flip-over staat de structuur van de les. De docent kan die ook nog even bespreken.

Energieke oefening of Spel

Duur: ± 5 minuten/ Hele groep
Modeling
Instructie

De docent doet verschillende manieren voor waarop je kunt lopen (stoer, verlegen, sexy, met een gespannen lichaam, X-benen et cetera). Om de beurt loopt er een deelnemer op een andere manier naar het midden toe, en de rest van de groep doet hem na.

Deze oefening gaat over creativiteit, lef en de concentratie om goed naar de ander te kijken en dit vervolgens na te doen.


Fysieke activiteit passend bij het onderwerp

Duur: ± 15-20 minuten/ Hele groep
Modeshow
Instructie

Ter voorbereiding op een modeshow zet de docent muziek op, waarbij de deelnemers de Modeling-oefening van zojuist herhalen. De docent kiest muziek die uitnodigt om te bewegen. Voorbeelden hiervan zijn: Neneh Cherry: ‘Inna City mamma’ of Right Said Fred: ‘I’m Too Sexy’.

Voor de modeshow worden de stoelen in twee rijen neergezet, en tussen de stoelen is de catwalk. Als er tafels of banken zijn om over te lopen kun je die in het midden zetten. Als de deelnemer aan het einde van de catwalk is, blijft hij/zij in een bepaalde houding staan en wordt er een foto gemaakt voor in het boekje.

Nu wordt de groep in tweeën gesplitst. Groep een is eerst publiek en groep twee loopt de modeshow. De docent heeft tien verschillende hoeden meegenomen. Na ongeveer 4 minuten wisselen de groepen. Beide groepen krijgen na hun show applaus.

Effect van de activiteit: het stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef.