Verlangen Stap 1-3 Instructie Beeld: verschil tussen versies

k (Tekst vervangen - "thumb" door "frameless")
 
(7 tussenliggende versies door een andere gebruiker niet weergegeven)
Regel 2: Regel 2:
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
 
<div class="row">
 
<div class="row">
<div class="small-2 columns">
+
<div class="small-3 columns">
 
<imagemap>
 
<imagemap>
Image:Icoon Lees Les 2.png|thumb|left|{{{1|200px}}}
+
Image:Icoon Lees Les 2.png|frameless|left|{{{1|200px}}}
rect 5 13 283 271 [[Les 2 - Waar je verlangen nog niet is uitgedoofd|Start Lees Les 2]]
+
rect 5 13 283 271 [[Verlangen|Start Lees Les 2]]
 
</imagemap>
 
</imagemap>
 +
</div>
 +
<div class="small-5 columns">
 +
<h3>Stap 1-3 Beeld Maken bij<br>
 +
de Eigen Ervaring</h3><br>
 +
<h4>Negen X Grunberg Les 2 Verlangen</h4>
 +
<br>
 +
<h5>In het vierkant in het centrum</h5>
 +
</div>
 +
<div class="small-4 columns">
 +
{{Laatjezien klein}}
 +
</div>
 
</div>
 
</div>
 
<div class="small-9 columns">
 
<div class="small-9 columns">
<h3>Stap 1-3 Beeld Maken bij de eigen Ervaring</h3>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
<h4>Toelichting Beeld Maken</h4>
+
<h4>Meer over Beeld Maken</h4>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 
Iedere tekst gaat vergezeld van een beeld. Het maken van een beeld zorgt er voor:
 
Iedere tekst gaat vergezeld van een beeld. Het maken van een beeld zorgt er voor:
 
* De deelnemers via de variatie in het gebruikte materiaal in contact komen met zichzelf op een andere manier.
 
* De deelnemers via de variatie in het gebruikte materiaal in contact komen met zichzelf op een andere manier.
Regel 18: Regel 30:
 
De opbouw van een beeld vertoont gelijkenis met de opbouw van een verhaal. Je ordent en selecteert en creëert een compositie. Je houdt rekening met beeldelementen, zoals: kleur, standpunt, ritme, maat, kader, verhouding, licht, tijd, herhaling, ruimte en structuur.<br>
 
De opbouw van een beeld vertoont gelijkenis met de opbouw van een verhaal. Je ordent en selecteert en creëert een compositie. Je houdt rekening met beeldelementen, zoals: kleur, standpunt, ritme, maat, kader, verhouding, licht, tijd, herhaling, ruimte en structuur.<br>
 
<br>  
 
<br>  
Het beeld wordt in de eerste lessen gemaakt met materialen die eenduidig zijn (potlood, kleurpotloden en stiften). Naarmate de lessenserie vordert worden de technieken voor het maken van een beeld vloeiender en minder duidelijk omlijnd (aquarel, ecoline, verf). In het begin zijn de opdrachten gericht op een detail uit de belevenis of de plaats van de belevenis. Later in de lessenserie worden de opdrachten meer toegespitst op de persoon. Bij een aantal lessen speelt muziek een rol bij het maken van een beeld.<br>
+
Het beeld wordt in de eerste lessen gemaakt met materialen die eenduidig zijn (potlood, kleurpotloden en stiften). Naarmate de lessenserie vordert worden de technieken voor het maken van een beeld vloeiender en minder duidelijk omlijnd (aquarel, ecoline, verf). In het begin zijn de opdrachten gericht op een detail uit de belevenis of de plaats van de belevenis. Later in de lessenserie worden de opdrachten meer toegespitst op de persoon. Bij een aantal lessen speelt muziek een rol bij het maken van een beeld.
 +
  </div>
 +
</div>
 +
<br>
 +
<br>
 +
<br>
 +
<br>
 +
Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis met oefeningen gericht op praktijk toepassingen is het tijd om door te gaan met [[Verlangen Stap 3-2 Verdiepen|Stap 3-2]] Actiekant-Verdiepen.
 
<br>
 
<br>
<h4>Opdracht Les 2: Tekenen met zwarte pen (Duur ± 10 minuten)</h4>
 
De deelnemers tekenen met zwarte pen alleen de personen die voorkomen in de
 
belevenis. Met kleurpotlood kunnen ze met een kleur één detail (in het groot over de personages heen) toevoegen waar ze niet over geschreven hebben maar dat ze wel belangrijk vinden.<br>
 
 
<br>
 
<br>
<h5>Voorbereiden</h5>
+
{{Leesserie}}
* [[Laat Je Zien: Antwoordblad|Antwoordblad]]
+
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
<h4>Opdracht 2 (Thuis aantal uren inplannen)</h4>
 
In teams een beeldpresentatie maken over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Kan bijvoorbeeld zijn een prezi, stop motion, fotocollage digitaal of met het gebruik van andere digitale tools.<br>
 
  
 
[[Categorie:Bij Negen X Grunberg Verlangen Les 2]]
 
[[Categorie:Bij Negen X Grunberg Verlangen Les 2]]

Huidige versie van 1 okt 2022 om 16:51


Start Lees Les 2Icoon Lees Les 2.png
Over deze afbeelding

Stap 1-3 Beeld Maken bij
de Eigen Ervaring


Negen X Grunberg Les 2 Verlangen


In het vierkant in het centrum
Fysieke Oefeningen?Eigen Ervaring?Beeld ?Tekst ?Kenniskant Drieluik ?Exploreren ahv Vragen ?Kennis Verdiepen ?Fysieke Oefeningen?Actiekant Drieluik ?Samenbrengen Oud & Nieuw ?Verdiepen Richting Praktijk?Beslissing - Uitvoering ?Persoonlijke Ontwikkeling ?Reflectie & Evaluatie ?Nieuwe Ervaring ?GA LAAT JE ZIEN WERKSTRUCTUUR.png

Meer over Beeld Maken

Iedere tekst gaat vergezeld van een beeld. Het maken van een beeld zorgt er voor:

  • De deelnemers via de variatie in het gebruikte materiaal in contact komen met zichzelf op een andere manier.
  • Diverse materialen hebben een verschillende uitwerking op het versterken van het zelfbewustzijn.
  • Een aspect van de belevenis wordt vertaald in een beeld, dit geeft de deelnemer de mogelijkheid zijn belevenis op een andere manier te bekijken en te ervaren.


De opbouw van een beeld vertoont gelijkenis met de opbouw van een verhaal. Je ordent en selecteert en creëert een compositie. Je houdt rekening met beeldelementen, zoals: kleur, standpunt, ritme, maat, kader, verhouding, licht, tijd, herhaling, ruimte en structuur.

Het beeld wordt in de eerste lessen gemaakt met materialen die eenduidig zijn (potlood, kleurpotloden en stiften). Naarmate de lessenserie vordert worden de technieken voor het maken van een beeld vloeiender en minder duidelijk omlijnd (aquarel, ecoline, verf). In het begin zijn de opdrachten gericht op een detail uit de belevenis of de plaats van de belevenis. Later in de lessenserie worden de opdrachten meer toegespitst op de persoon. Bij een aantal lessen speelt muziek een rol bij het maken van een beeld.





Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis met oefeningen gericht op praktijk toepassingen is het tijd om door te gaan met Stap 3-2 Actiekant-Verdiepen.

Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg uit de module Lees

naar Lees Les 1naar Lees Les 2naar Lees Les 3naar Lees Les 4naar Lees Les 5naar Lees Les 6naar Lees Les 7naar Lees Les 8naar Lees Les 9Icoon Lees Les 1-9.png