Verlangen Stap 1-3 Instructie Beeld: verschil tussen versies
k (Tekst vervangen - "thumb" door "frameless") |
|||
(4 tussenliggende versies door een andere gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 4: | Regel 4: | ||
<div class="small-3 columns"> | <div class="small-3 columns"> | ||
<imagemap> | <imagemap> | ||
− | Image:Icoon Lees Les 2.png| | + | Image:Icoon Lees Les 2.png|frameless|left|{{{1|200px}}} |
rect 5 13 283 271 [[Verlangen|Start Lees Les 2]] | rect 5 13 283 271 [[Verlangen|Start Lees Les 2]] | ||
</imagemap> | </imagemap> | ||
Regel 10: | Regel 10: | ||
<div class="small-5 columns"> | <div class="small-5 columns"> | ||
<h3>Stap 1-3 Beeld Maken bij<br> | <h3>Stap 1-3 Beeld Maken bij<br> | ||
− | de Eigen Ervaring<br> | + | de Eigen Ervaring</h3><br> |
− | Negen X Grunberg Les 2 Verlangen</ | + | <h4>Negen X Grunberg Les 2 Verlangen</h4> |
+ | <br> | ||
+ | <h5>In het vierkant in het centrum</h5> | ||
</div> | </div> | ||
<div class="small-4 columns"> | <div class="small-4 columns"> | ||
Regel 18: | Regel 20: | ||
</div> | </div> | ||
<div class="small-9 columns"> | <div class="small-9 columns"> | ||
− | <h4> | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> |
+ | <h4>Meer over Beeld Maken</h4> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
Iedere tekst gaat vergezeld van een beeld. Het maken van een beeld zorgt er voor: | Iedere tekst gaat vergezeld van een beeld. Het maken van een beeld zorgt er voor: | ||
* De deelnemers via de variatie in het gebruikte materiaal in contact komen met zichzelf op een andere manier. | * De deelnemers via de variatie in het gebruikte materiaal in contact komen met zichzelf op een andere manier. | ||
Regel 26: | Regel 30: | ||
De opbouw van een beeld vertoont gelijkenis met de opbouw van een verhaal. Je ordent en selecteert en creëert een compositie. Je houdt rekening met beeldelementen, zoals: kleur, standpunt, ritme, maat, kader, verhouding, licht, tijd, herhaling, ruimte en structuur.<br> | De opbouw van een beeld vertoont gelijkenis met de opbouw van een verhaal. Je ordent en selecteert en creëert een compositie. Je houdt rekening met beeldelementen, zoals: kleur, standpunt, ritme, maat, kader, verhouding, licht, tijd, herhaling, ruimte en structuur.<br> | ||
<br> | <br> | ||
− | Het beeld wordt in de eerste lessen gemaakt met materialen die eenduidig zijn (potlood, kleurpotloden en stiften). Naarmate de lessenserie vordert worden de technieken voor het maken van een beeld vloeiender en minder duidelijk omlijnd (aquarel, ecoline, verf). In het begin zijn de opdrachten gericht op een detail uit de belevenis of de plaats van de belevenis. Later in de lessenserie worden de opdrachten meer toegespitst op de persoon. Bij een aantal lessen speelt muziek een rol bij het maken van een beeld.<br> | + | Het beeld wordt in de eerste lessen gemaakt met materialen die eenduidig zijn (potlood, kleurpotloden en stiften). Naarmate de lessenserie vordert worden de technieken voor het maken van een beeld vloeiender en minder duidelijk omlijnd (aquarel, ecoline, verf). In het begin zijn de opdrachten gericht op een detail uit de belevenis of de plaats van de belevenis. Later in de lessenserie worden de opdrachten meer toegespitst op de persoon. Bij een aantal lessen speelt muziek een rol bij het maken van een beeld. |
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | <br> | ||
+ | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
<br> | <br> | ||
− | + | Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis met oefeningen gericht op praktijk toepassingen is het tijd om door te gaan met [[Verlangen Stap 3-2 Verdiepen|Stap 3-2]] Actiekant-Verdiepen. | |
− | |||
− | |||
− | |||
<br> | <br> | ||
− | |||
<br> | <br> | ||
{{Leesserie}} | {{Leesserie}} |
Huidige versie van 1 okt 2022 om 16:51
Stap 1-3 Beeld Maken bij
de Eigen Ervaring
Negen X Grunberg Les 2 Verlangen
In het vierkant in het centrum
Meer over Beeld Maken
Iedere tekst gaat vergezeld van een beeld. Het maken van een beeld zorgt er voor:
- De deelnemers via de variatie in het gebruikte materiaal in contact komen met zichzelf op een andere manier.
- Diverse materialen hebben een verschillende uitwerking op het versterken van het zelfbewustzijn.
- Een aspect van de belevenis wordt vertaald in een beeld, dit geeft de deelnemer de mogelijkheid zijn belevenis op een andere manier te bekijken en te ervaren.
De opbouw van een beeld vertoont gelijkenis met de opbouw van een verhaal. Je ordent en selecteert en creëert een compositie. Je houdt rekening met beeldelementen, zoals: kleur, standpunt, ritme, maat, kader, verhouding, licht, tijd, herhaling, ruimte en structuur.
Het beeld wordt in de eerste lessen gemaakt met materialen die eenduidig zijn (potlood, kleurpotloden en stiften). Naarmate de lessenserie vordert worden de technieken voor het maken van een beeld vloeiender en minder duidelijk omlijnd (aquarel, ecoline, verf). In het begin zijn de opdrachten gericht op een detail uit de belevenis of de plaats van de belevenis. Later in de lessenserie worden de opdrachten meer toegespitst op de persoon. Bij een aantal lessen speelt muziek een rol bij het maken van een beeld.
Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis met oefeningen gericht op praktijk toepassingen is het tijd om door te gaan met Stap 3-2 Actiekant-Verdiepen.
Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg uit de module Lees