Intieme vrienden Stap 2-2 Verdiepen: verschil tussen versies

k (Tekst vervangen - "thumb" door "frameless")
 
(2 tussenliggende versies door een andere gebruiker niet weergegeven)
Regel 4: Regel 4:
 
<div class="small-3 columns">
 
<div class="small-3 columns">
 
<imagemap>
 
<imagemap>
Image:Icoon Lees Les 3.png|thumb|center|{{{1|200px}}}|
+
Image:Icoon Lees Les 3.png|frameless|center|{{{1|200px}}}|
 
rect 22 47 276 280 [[Intieme vrienden|Start Lees Les 3]]
 
rect 22 47 276 280 [[Intieme vrienden|Start Lees Les 3]]
 
</imagemap>
 
</imagemap>
Regel 42: Regel 42:
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie [[WAT IS NEGEN X GRUNBERG?|'''Negen x Grunberg''']]
+
Als er voldoende aandacht is gegeven aan de kennis uitbreiden en onderzoeken is het tijd om door te gaan met [[Intieme vrienden Stap 3-1 Samenbrengen|Stap 3-1]] Actiekant-Samenbrengen. Raadzaam is om toch aandacht te geven aan een [[Intieme vrienden Intermezzo|fysiek intermezzo]] van 5 minuten.
 +
<br>
 
<br>
 
<br>
 
{{Leesserie}}
 
{{Leesserie}}

Huidige versie van 1 okt 2022 om 16:50


Start Lees Les 3Icoon Lees Les 3.png
Over deze afbeelding

Stap 2-2 - Kenniskant
Verdiepen - Fabel


Negen X Grunberg Les 3 Intieme vrienden


Linkerzijde drieluik-werkstructuur

Fout: de afbeelding is beschadigd of bestaat niet

Opdracht 3 (Duur ± 20 minuten)

De docent bepaald de focus. In les 3 is dit het fabel.

Naar aanleiding van de gekozen focus biedt de docent de leerlingen extra informatie (of laat dit opzoeken, werkvorm die wordt gekozen is afhankelijk van het niveau van de leerlingen.

De leerlingen bereiden op school of thuis, op basis van de besproken voorbeelden en opdrachten, een aantal vragen voor die ze aan de schrijver van de gelezen roman/tekst willen voorleggen. Ze maken zich bewust van de categorie (kleurcode) waarin de vragen die ze voorbereiden vallen.

Voorbereiden
  • Drieluik-antwoordblad, indeling linkerzijde, als er ruimte kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
  • Handout of presentatie met informatie op het niveau van de leerlingen over het Interview.


Uitgebreide Opdracht 4 (Thuis aantal uren inplannen, presentatie in de klas)

Zelf informatie zoeken en delen
Afhankelijk van het niveau van de leerlingen kan de docent de kennis over hoe een interview in elkaar zit ook overlaten aan de leerlingen. De docent kan indien nodig de leerlingen oriënteren over eventuele bronnen die ze kunnen raadplegen. De docent heeft de deelaspecten van een interview aangegeven en vraagt de leerlingen hierover meer informatie te zoeken en een stukje interview te vinden waarmee ze dit deelaspect kunnen laten zien. Dit samen vormt een presentatie. Deze presentaties samen geven een totaal beeld van de kennis over de fabel op dat moment in die groep.

Voorbereiden
  • Deelnemers/ leerlingen worden opgedeeld in teams.
  • Digibord.
  • De docent kan ook een speciale digitale plek hebben ingericht waar de leerlingen hun groepsbijdragen kunnen klaarzetten.



Als er voldoende aandacht is gegeven aan de kennis uitbreiden en onderzoeken is het tijd om door te gaan met Stap 3-1 Actiekant-Samenbrengen. Raadzaam is om toch aandacht te geven aan een fysiek intermezzo van 5 minuten.

Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg uit de module Lees

naar Lees Les 1naar Lees Les 2naar Lees Les 3naar Lees Les 4naar Lees Les 5naar Lees Les 6naar Lees Les 7naar Lees Les 8naar Lees Les 9Icoon Lees Les 1-9.png