Verdiepen AB: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '__NOTOC__ {{kopweg}} <section begin=instructies/> <h4>Opdracht 9 (Thuisopdracht)</h4> Maak een interview met iemand uit je omgeving (bijv. familie...') |
|||
(4 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | |||
{{kopweg}} | {{kopweg}} | ||
− | + | {{Drieluik Bereid}} | |
− | + | <h3>Verdiepen</h3> | |
− | + | <br> | |
<h4>Opdracht 9 (Thuisopdracht)</h4> | <h4>Opdracht 9 (Thuisopdracht)</h4> | ||
Maak een interview met iemand uit je omgeving (bijv. familielid, | Maak een interview met iemand uit je omgeving (bijv. familielid, | ||
Regel 16: | Regel 15: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | Als er voldoende aandacht is gegeven aan oefenen met toepassingen voor de praktijk is het tijd om door te gaan met Beslissing en Uitvoering in de praktijk. | + | <h4>Opdracht 10 bij Les 1 t/m 9</h4> |
+ | Toepassen van kennis en ervaring in de praktijk kan op verschillende manieren. Twee voorbeelden in het eerste geval (A.) wordt de schrijver uitgenodigd. In het tweede geval (B.) is er een presentatie voor genodigden. | ||
+ | <br> | ||
+ | <br> | ||
+ | Contact met de schrijver voorbereiden.<br> | ||
+ | De deelnemers indelen in teams van 2 of 3. Verantwoordelijkheid voor de verschillende taken verdelen.<br> | ||
+ | Interview format vaststellen (gebruik maken van eerder geformuleerde vragen).<br> | ||
+ | Hoe richt je de ruimte in?<br> | ||
+ | Wie houdt de introductie?<br> | ||
+ | Wie interviewt?<br> | ||
+ | Wie lezen eigen teksten voor?<br> | ||
+ | Afsluiting?<br> | ||
+ | <br> | ||
+ | B. Presentatie voor genodigden: soms geven de deelnemers een presentatie over de schrijver en zijn werk: video, stop-motion etc. Daarnaast is er altijd een presentatie van het werk dat de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten. | ||
+ | <br> | ||
+ | <br> | ||
+ | Als er voldoende aandacht is gegeven aan oefenen met toepassingen voor de praktijk is het tijd om door te gaan met Beslissing en Uitvoering in de praktijk en Reflectie & Evaluatie en de Nieuwe Cyclus. | ||
<section end=instructies/> | <section end=instructies/> | ||
Huidige versie van 20 nov 2019 om 18:57
Verdiepen
Opdracht 9 (Thuisopdracht)
Maak een interview met iemand uit je omgeving (bijv. familielid,
bibliotheekmedewerker, vriend of kennis) over de schrijver van wie je een fragment of
boek hebt gelezen.
Voorbereiden
- Drieluik-antwoordblad, indeling rechterzijde, als er ruimte kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
Integreren van de kennis over het interview met een een eigenschap van de schrijver die je aanspreekt. De leerling kiest een fragment van een roman, verhaal, gedicht of ander werk van de schrijver wiens column of fragment een rol heeft gespeeld in de Eigen Ervaring. De docent kan ook een andere schrijver introduceren of ophalen bij de leerlingen welke schrijver of welk verhaal ze kennen wat ze vinden passen bij het thema wat behandeld wordt.
Opdracht 10 bij Les 1 t/m 9
Toepassen van kennis en ervaring in de praktijk kan op verschillende manieren. Twee voorbeelden in het eerste geval (A.) wordt de schrijver uitgenodigd. In het tweede geval (B.) is er een presentatie voor genodigden.
Contact met de schrijver voorbereiden.
De deelnemers indelen in teams van 2 of 3. Verantwoordelijkheid voor de verschillende taken verdelen.
Interview format vaststellen (gebruik maken van eerder geformuleerde vragen).
Hoe richt je de ruimte in?
Wie houdt de introductie?
Wie interviewt?
Wie lezen eigen teksten voor?
Afsluiting?
B. Presentatie voor genodigden: soms geven de deelnemers een presentatie over de schrijver en zijn werk: video, stop-motion etc. Daarnaast is er altijd een presentatie van het werk dat de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.
Als er voldoende aandacht is gegeven aan oefenen met toepassingen voor de praktijk is het tijd om door te gaan met Beslissing en Uitvoering in de praktijk en Reflectie & Evaluatie en de Nieuwe Cyclus.