Dagdroom O: verschil tussen versies
(5 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | |||
{{kopweg}} | {{kopweg}} | ||
− | {{ | + | {{9xG9}} |
− | <h3>Opmaat | + | |
+ | <div class="row"> | ||
+ | <div class="small-6 large-offset-2 columns"> | ||
+ | |||
+ | <h3>'''Opmaat'''</h3> | ||
+ | <h4>'''Les - Waar de dood een ''dagdroom'' is'''</h4> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5> | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | Stoelen staan in een kring | + | <h5>'''Ruimte en materiaal'''</h5> |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | Stoelen staan in een kring. Afhankelijk van de oefening waarmee gestart wordt, staat of zit iedereen in de kring. Buiten de kring staan eventueel tafels om later aan te gaan schrijven als dat zo uitkomt of er worden clipboards gebruikt. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | + | Bij de eerste les start de docent met het uitleggen van de opbouw van de les(sen). Maak een flip-over of een digitale versie daarvan met de tijdsplanning en activiteiten. Neem deze kort door. | |
− | + | </div> | |
− | + | </div> | |
− | een | ||
− | |||
− | |||
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
+ | <h4>'''Energieke oefening'''</h4> | ||
+ | <h5>'''''Modeling'''''</h5> | ||
+ | <h5>Duur: ± 5 minuten - Hele groep</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | Iedereen vormt samen een kring. De begeleider doet voor op welke manieren je model kunt lopen: stoer, verlegen, sexy, met een gespannen lichaam, X-benen, et cetera. Om de beurt loopt een deelnemer op een andere manier naar het midden en de rest van de groep doet hem na. | ||
<br> | <br> | ||
− | |||
− | |||
<br> | <br> | ||
+ | ''Doel van de oefening: dit gaat over creativiteit, lef en de concentratie om goed naar de ander te kijken en dit vervolgens na te doen.'' | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4> | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | ''Modeshow''<br> | + | <h4>'''Activiteit passend bij het thema'''</h4> |
− | De | + | <h5>'''''Modeshow'''''<br></h5> |
− | energieke | + | <h5>Duur: ± 25 minuten (inclusief voorbereiding) – Hele groep</h5> |
− | bewegen | + | <div class="mw-collapsible-content"> |
− | Fred | + | De docent zet muziek op voor dezelfde oefening als bij de energieke oefening van deze les. De muziek die de begeleider opzet moet de deelnemers uitnodigen om te bewegen, zoals ‘Inner City Mama’ van Neneh Cherry of ‘I’m Too sexy’ van Right Said Fred. De stoelen worden in twee rijen neergezet waartussen de catwalk ontstaat. Aanwezige tafels of banken kunnen daartussen geplaatst worden om overheen te lopen. Hierop wandelen de deelnemers een voor een over de catwalk. Als de deelnemer aan het einde van de catwalk is blijft hij staan in een pose en wordt er een foto gemaakt voor in het drieluik-antwoordblad of als omslag van de presentatiemap. De begeleider heeft tien verschillende hoeden meegenomen om te modelleren. De helft van de groep begint, terwijl de andere helft plaatsneemt op de stoelen. Als iedereen geweest is wisselen de groepen. Iedereen komt aan de beurt en nadat een groep helemaal klaar is, krijgen zij applaus van de anderen. |
− | De stoelen worden in twee rijen neergezet | ||
− | tafels of banken | ||
− | deelnemer aan het einde van de catwalk is blijft hij | ||
− | een foto gemaakt voor in het drieluik antwoordblad of | ||
− | presentatiemap | ||
− | |||
− | meegenomen. | ||
− | nadat | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | '' | + | ''Effect van de activiteit: stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef.'' |
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | Na aandacht voor bewegen, plezier en ontspannen is het tijd om door te gaan met het drieluik. | + | Na aandacht voor bewegen, plezier hebben en ontspannen is het tijd om door te gaan met de eigen ervaring – het drieluik. |
− | < | + | |
− | {{#set: Theorie= | + | </div> |
+ | </div> | ||
+ | |||
+ | {{#set: Theorie=|Module=Lees|Serie=9XGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Bij Negen X Grunberg Dagdroom Les 9]] | [[Categorie:Bij Negen X Grunberg Dagdroom Les 9]] | ||
+ | [[Categorie:Sjabloon]] |
Huidige versie van 31 okt 2020 om 10:43
Opmaat
Les - Waar de dood een dagdroom is
Ruimte en materiaal
Stoelen staan in een kring. Afhankelijk van de oefening waarmee gestart wordt, staat of zit iedereen in de kring. Buiten de kring staan eventueel tafels om later aan te gaan schrijven als dat zo uitkomt of er worden clipboards gebruikt.
Bij de eerste les start de docent met het uitleggen van de opbouw van de les(sen). Maak een flip-over of een digitale versie daarvan met de tijdsplanning en activiteiten. Neem deze kort door.
Energieke oefening
Modeling
Duur: ± 5 minuten - Hele groep
Iedereen vormt samen een kring. De begeleider doet voor op welke manieren je model kunt lopen: stoer, verlegen, sexy, met een gespannen lichaam, X-benen, et cetera. Om de beurt loopt een deelnemer op een andere manier naar het midden en de rest van de groep doet hem na.
Doel van de oefening: dit gaat over creativiteit, lef en de concentratie om goed naar de ander te kijken en dit vervolgens na te doen.
Activiteit passend bij het thema
Modeshow
Duur: ± 25 minuten (inclusief voorbereiding) – Hele groep
De docent zet muziek op voor dezelfde oefening als bij de energieke oefening van deze les. De muziek die de begeleider opzet moet de deelnemers uitnodigen om te bewegen, zoals ‘Inner City Mama’ van Neneh Cherry of ‘I’m Too sexy’ van Right Said Fred. De stoelen worden in twee rijen neergezet waartussen de catwalk ontstaat. Aanwezige tafels of banken kunnen daartussen geplaatst worden om overheen te lopen. Hierop wandelen de deelnemers een voor een over de catwalk. Als de deelnemer aan het einde van de catwalk is blijft hij staan in een pose en wordt er een foto gemaakt voor in het drieluik-antwoordblad of als omslag van de presentatiemap. De begeleider heeft tien verschillende hoeden meegenomen om te modelleren. De helft van de groep begint, terwijl de andere helft plaatsneemt op de stoelen. Als iedereen geweest is wisselen de groepen. Iedereen komt aan de beurt en nadat een groep helemaal klaar is, krijgen zij applaus van de anderen.
Effect van de activiteit: stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef.
Na aandacht voor bewegen, plezier hebben en ontspannen is het tijd om door te gaan met de eigen ervaring – het drieluik.