Bereid EE: verschil tussen versies
(22 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
{{kopweg}} | {{kopweg}} | ||
− | {{Drieluik Bereid}} | + | {{Drieluik Bereid}} |
− | <h3>Drieluik | + | <div class="row"> |
+ | <div class="small-6 large-offset-3 columns"> | ||
+ | |||
+ | <h3>'''Drieluik'''</h3> | ||
+ | <h4>'''Les: Waar je ''bereid'' bent om te sterven'''</h4> | ||
+ | <h5>Duur: min. 145 minuten ≈ 2,5 lesuren</h5> | ||
<br> | <br> | ||
− | + | Na de fysieke activiteiten uit de ''[[Bereid O|Opmaat]]'' gaan de deelnemers aan de slag met opdrachten van de deelcomponenten waaruit het drieluik bestaat. | |
− | |||
− | |||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | + | {{Drieluik}} | |
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | {{#set: Theorie=|Module=Lees|Serie=9XGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
− | + | [[Categorie:Sjabloon]] |
Huidige versie van 25 okt 2020 om 20:23
Drieluik
Les: Waar je bereid bent om te sterven
Duur: min. 145 minuten ≈ 2,5 lesuren
Na de fysieke activiteiten uit de Opmaat gaan de deelnemers aan de slag met opdrachten van de deelcomponenten waaruit het drieluik bestaat.
Drieluik = Eigen ervaring - Kennis & Actie
Eigen ervaring
In het midden van het antwoordblad staat het eigen verhaal gebaseerd op de eigen ervaring van de deelnemer.
Kennis
Daarna gaan de deelnemers aan de slag met het verkennen, bevragen en ordenen van de aanwezige kennis en vervolgens is er aandacht om die kennis uit te breiden en te versterken. Aan de linkerkant van het drieluik komt de weerslag van dit proces te staan.
Nadat de deelnemers zich bewust zijn geworden over hun bestaande eigen kennis en de nieuwe aangeboden kennis gaan ze daarmee aan de slag.
Actie
De activiteiten zijn nu gericht op de verbinding met de praktijk met als doel te achterhalen welke betekenis de deelnemers op basis van hun ervaringen, kennis en wensen kunnen bijdragen in de praktijk, oftewel de actie. Het resultaat komt aan de rechterkant van het drieluik te staan.
Door het proces en de resultaten in een drieluikvorm te presenteren wordt de samenhang inzichtelijk gemaakt. Zo moedigt het de deelnemers aan om de verbanden te zien en te creëren.