Intieme Vrienden P: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Intieme Vrienden}} <h3>Tussentijds presenteren</h3> <br> De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klei...') |
|||
(6 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
{{kopweg}} | {{kopweg}} | ||
{{Drieluik Intieme Vrienden}} | {{Drieluik Intieme Vrienden}} | ||
− | <h3>Tussentijds presenteren</h3> | + | |
+ | <div class="row"> | ||
+ | <div class="small-6 large-offset-3 columns"> | ||
+ | |||
+ | <h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3> | ||
+ | <h4>'''Les: Waar je personages als ''intieme vrienden'' zijn'''</h4> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
+ | De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten: | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
− | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | |
+ | <h4> '''Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht'''</h4> | ||
+ | <h5>Duur: ±30-60 minuten (één lesuur) – Presentatie in de klas – Tweetallen</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | Ieder tweetal krijgt 2 minuten om de resultaten van de verdiepingsopdracht te bespreken. Als er te weinig tijd is, kan de docent een paar tweetallen kiezen om te presenteren. De docent kijkt of een Q&A zinnig is of een andere vorm van nabespreken. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | + | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | |
− | + | * De tweetallen zijn al gevormd bij de vorige opdracht; | |
− | + | * De docent bepaalt de lengte van de presentatie – afhankelijk van de beschikbare tijd; | |
− | + | * De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers. | |
− | <h5>Voorbereiden</h5> | + | </div> |
− | * De tweetallen zijn al gevormd bij de | + | </div> |
− | * De docent bepaalt de lengte van de presentatie | ||
− | * De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
+ | |||
+ | [[Categorie:Sjabloon]] |
Huidige versie van 31 okt 2020 om 09:32
Tussentijds presenteren
Les: Waar je personages als intieme vrienden zijn
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:
Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht
Duur: ±30-60 minuten (één lesuur) – Presentatie in de klas – Tweetallen
Ieder tweetal krijgt 2 minuten om de resultaten van de verdiepingsopdracht te bespreken. Als er te weinig tijd is, kan de docent een paar tweetallen kiezen om te presenteren. De docent kijkt of een Q&A zinnig is of een andere vorm van nabespreken.
Voorbereiden
- De tweetallen zijn al gevormd bij de vorige opdracht;
- De docent bepaalt de lengte van de presentatie – afhankelijk van de beschikbare tijd;
- De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.