Intieme Vrienden AV: verschil tussen versies

 
(5 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 2: Regel 2:
 
{{Drieluik Intieme Vrienden}}
 
{{Drieluik Intieme Vrienden}}
  
<h3>Verdiepen</h3>
+
<div class="row">
 +
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Toepassen - verdiepen'''</h3>
 +
<h4>'''Les: Waar je personages als ''intieme vrienden'' zijn'''</h4>
 
<br>
 
<br>
<h4>Van Fabel naar Beeld (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)</h4>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
In teams een beeldpresentatie maken van een van de fabel van een van de leden uit je team. Kan zijn stop motion, fotocollage digitaal of met het gebruik van andere digitale tools.
+
<h4>'''Van Fabel naar Beeld'''</h4>
 +
<h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel</h5>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 +
<h5>'''Instructie'''</h5>
 +
In teams maken de deelnemers een beeldpresentatie van een fabel van een van de teamleden. Dat kan in de vorm van stop-motion, digitale fotocollage, of andere digitale tools.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h5>Voorbereiden</h5>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar het door hun gekozen medium?
+
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Bespreken hoe ze de fabel gaan vertalen naar het door hen gekozen medium;
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
+
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht;
 +
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
 +
    </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<h5>Afsluiten</h5>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
+
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 
* De docent kan beslissen dat de fabels en eigen ervaringen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
 
* De docent kan beslissen dat de fabels en eigen ervaringen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
<br>
+
    </div>
<br>
+
</div>
<h4>Presentatie voorbereiden (Duur is afhankelijk van gekozen omvang)</h4>
+
    </div>
Het werk van de deelnemers staat in de schijnwerpers; het werk dat
+
</div>
de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.<br>
+
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
De deelnemers worden aangemoedigd door de docent om gezamenlijk de presentatie vorm te geven. Iedereen krijgt een rol. De docent kan verschillende teams samenstellen die allen een specifiek gedeelte van de presentatie op zich nemen. Of de docent kan verschillende werkzaamheden vaststellen in overleg met de deelnemers en vragen wie welke taak op zich wil nemen en op die manier teams samenstellen.
 
<br>
 
<br>
 
<h5>Wat zijn de zaken die geregeld dienen te worden voor de presentatie?</h5>
 
* Waar kan het zich afspelen? De plaats.
 
* Wie worden uitgenodigd?
 
* Hoe wordt de ruimte ingericht?
 
* Hoe geven we het programma vorm?
 
* Wat voor een soort presentatie is het? Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja welke rol neemt zij/hij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Wie maakt deze presentatie?
 
* Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?
 
* Interview format vaststellen. Bijvoorbeeld: gebruik maken van eerder in de les geformuleerde vragen?
 
* Afsluiting?
 
* Wat nog meer nodig blijkt ...
 
  
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
+
[[Categorie:Sjabloon]]

Huidige versie van 11 nov 2020 om 21:59


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Intieme vrienden 1.1.jpeg

Toepassen - verdiepen

Les: Waar je personages als intieme vrienden zijn


Van Fabel naar Beeld

Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel
Instructie

In teams maken de deelnemers een beeldpresentatie van een fabel van een van de teamleden. Dat kan in de vorm van stop-motion, digitale fotocollage, of andere digitale tools.

Voorbereiden
  • Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Bespreken hoe ze de fabel gaan vertalen naar het door hen gekozen medium;
  • De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht;
  • De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.


Afsluiten
  • De docent kan beslissen dat de fabels en eigen ervaringen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.