Beeld G: verschil tussen versies

k (Marianne heeft de pagina Beeld hernoemd naar Beeld G zonder een doorverwijzing achter te laten)
 
(6 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
 
{{Drieluik Gelukszoekers}}
 
{{Drieluik Gelukszoekers}}
<h3>Beeld Maken</h3>
+
 
 +
<div class="row">
 +
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Beeld Maken'''</h3>
 +
<h4>'''Les: Waar ''gelukszoekers'' jou zoeken'''</h4>
 
<br>
 
<br>
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven te na het ''Samenbrengen''.
+
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het ''Samenbrengen''.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4>Tekening maken met zwarte pen (Duur ±10 minuten)</h4>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Instructie voor de deelnemers</h5>
+
<h4>'''Tekening maken met zwarte pen'''</h4>
''Variatie 1'': De deelnemers tekenen met een zwarte pen de actie van hun
+
<h5>Duur: ± 10 minuten - Hele groep</h5>
gekozen ervaring. De docent deelt kleurpotloden uit (willekeurig). De deelnemer kleurt een onderdeel van de actie die hij wil benadrukken met het kleurpotlood in.
+
  <div class="mw-collapsible-content">
Variatie 2: De scène wordt getekend als beeldstrip (storyboard/ apart blaadje A4).
+
<h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5>
Een van de beelden uit de beeldstrip kiest de deelnemers uit voor het beeld vierkant in de drieluik.
+
''Variatie 1'': De deelnemers tekenen met een zwarte pen de actie van hun gekozen ervaring. De docent deelt kleurpotloden uit (willekeurig). De deelnemer kleurt een onderdeel van de actie die hij wil benadrukken met het kleurpotlood in.<br>
 +
''Variatie 2:'' De scène wordt getekend als beeldstrip (storyboard/apart A4-blaadje). Een van de beelden uit de beeldstrip kiest de deelnemers uit voor het beeld in het vierkant van het drieluik.
 
<br>
 
<br>
<br>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
<h5>Voorbereiden</h5>
+
* Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift;
* Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift
+
* A4 met diverse hokjes waarin een beeldstrip getekend kan worden;
 
* [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]]
 
* [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]]
* Een voorbereid blad passend bij het presentatie doel.
+
* Een voorbereid blad passend bij het presentatiedoel.
<br>
+
  </div>
<h4>Digitale Presentatie (Thuis aantal uren inplannen)</h4>
+
</div>
In teams een beeldpresentatie maken over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Kan bijvoorbeeld zijn een prezi, stop motion, fotocollage digitaal of met het gebruik van andere digitale tools. Een beeld van deze digitale beeldopdracht kan worden toegevoegd als illustratie bij het drieluik.
 
<br>
 
 
<br>
 
<br>
 +
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 +
<h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4>
 +
<h5>Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams</h5>
 +
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
<h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5>
 +
In groepjes maak je een beeldpresentatie over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik.
 +
  </div>
 +
</div>
 +
 +
  </div>
 +
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Huidige versie van 30 okt 2020 om 16:27


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Gelukszoekers 1.1.jpeg

Beeld Maken

Les: Waar gelukszoekers jou zoeken


Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het Samenbrengen.

Tekening maken met zwarte pen

Duur: ± 10 minuten - Hele groep
Instructie voor de deelnemers

Variatie 1: De deelnemers tekenen met een zwarte pen de actie van hun gekozen ervaring. De docent deelt kleurpotloden uit (willekeurig). De deelnemer kleurt een onderdeel van de actie die hij wil benadrukken met het kleurpotlood in.
Variatie 2: De scène wordt getekend als beeldstrip (storyboard/apart A4-blaadje). Een van de beelden uit de beeldstrip kiest de deelnemers uit voor het beeld in het vierkant van het drieluik.

Voorbereiden
  • Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift;
  • A4 met diverse hokjes waarin een beeldstrip getekend kan worden;
  • Antwoordblad
  • Een voorbereid blad passend bij het presentatiedoel.


Digitale vertalingsvorm

Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams
Instructie voor de deelnemers

In groepjes maak je een beeldpresentatie over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik.