Verdiepen T: verschil tussen versies

 
(9 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 2: Regel 2:
 
{{Drieluik Tanga}}
 
{{Drieluik Tanga}}
  
<h3>Verdiepen</h3>
+
<div class="row">
<br>
+
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
<h4>Langs de tijdlijn (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)</h4>
+
 
Deze opdracht staat als huiswerk bij ''Samenbrengen'': Thuis maken van een beeldpresentatie van de herschreven eigen ervaring op
+
<h3>'''Toepassen - verdiepen'''</h3>
basis van de gemaakte tijdlijn. Kan individueel of in een team. Als de opdracht in teamverband wordt uitgewerkt dan kiezen de deelnemers uit het team een van de verhalen uit en gaan daarmee aan de slag.
+
<h4>'''Les: Waar mensen verwachten dat je in ''tangaslip'' de deur opendoet'''</h4>
<br>
 
<br>
 
<h5>Voorbereiden</h5>
 
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar het door hun gekozen medium?
 
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
 
 
<br>
 
<br>
<h5>Afsluiten</h5>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
+
<h4>'''Langs de tijdlijn'''</h4>
* De docent kan beslissen dat de fabels en eigen ervaringen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
+
<h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Individueel of teams</h5>  
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 +
Deze opdracht staat als huiswerk bij ''Samenbrengen'': een beeldpresentatie maken van de herschreven eigen ervaring op basis van de gemaakte tijdlijn. Dat kan individueel of in een team worden uitgevoerd. Bij een team kiezen de deelnemers uit het team een van de verhalen uit en gaan daarmee aan de slag.
 
<br>
 
<br>
<h4>Presentatie voorbereiden (Duur is afhankelijk van gekozen omvang)</h4>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
Het werk van de deelnemers staat in de schijnwerpers; het werk dat
+
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze willen gebruiken voor hun presentatie. Vervolgens bekijken hoe ze de dialoog kunnen vertalen naar het gekozen medium.
de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.<br>
+
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad en wat de deelnemers gaan neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken. Als er ruimte tekort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
De deelnemers worden aangemoedigd door de docent om gezamenlijk de presentatie vorm te geven. Iedereen krijgt een rol. De docent kan verschillende teams samenstellen die allen een specifiek gedeelte van de presentatie op zich nemen. Of de docent kan verschillende werkzaamheden vaststellen in overleg met de deelnemers en vragen wie welke taak op zich wil nemen en op die manier teams samenstellen.
+
    </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<br>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Wat zijn de zaken die geregeld dienen te worden voor de presentatie?</h5>
+
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
* Waar kan het zich afspelen? De plaats.
+
    <div class="mw-collapsible-content">
* Wie worden uitgenodigd?
+
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan slechts in klasverband plaatsvinden, iets groter met ouders, of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek.
* Hoe wordt de ruimte ingericht?
+
* De docent kan na het lezen in de klas van de langere verhalen, geschreven bij ''Samenbrengen'', beslissen dat ze worden gebundeld. Dit kan een aparte opdracht voor de deelnemers zijn. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen worden verdeeld.
* Hoe geven we het programma vorm?
+
    </div>
* Wat voor een soort presentatie is het? Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja welke rol neemt zij/hij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Wie maakt deze presentatie?
+
</div>
* Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?
+
    </div>
* Interview format vaststellen. Bijvoorbeeld: gebruik maken van eerder in de les geformuleerde vragen?
+
</div>
* Afsluiting?
 
* Wat nog meer nodig blijkt ...
 
 
 
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}

Huidige versie van 11 nov 2020 om 21:56

naar Les TangaslipnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Tangaslip 1.1.jpeg

Toepassen - verdiepen

Les: Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet


Langs de tijdlijn

Duur: ± 1 week thuis en op school – Individueel of teams

Deze opdracht staat als huiswerk bij Samenbrengen: een beeldpresentatie maken van de herschreven eigen ervaring op basis van de gemaakte tijdlijn. Dat kan individueel of in een team worden uitgevoerd. Bij een team kiezen de deelnemers uit het team een van de verhalen uit en gaan daarmee aan de slag.

Voorbereiden
  • Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze willen gebruiken voor hun presentatie. Vervolgens bekijken hoe ze de dialoog kunnen vertalen naar het gekozen medium.
  • De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad en wat de deelnemers gaan neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken. Als er ruimte tekort is kan er een extra zijde worden aangehecht.


Afsluiten
  • De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan slechts in klasverband plaatsvinden, iets groter met ouders, of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek.
  • De docent kan na het lezen in de klas van de langere verhalen, geschreven bij Samenbrengen, beslissen dat ze worden gebundeld. Dit kan een aparte opdracht voor de deelnemers zijn. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen worden verdeeld.