Pubers P: verschil tussen versies
(10 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
{{kopweg}} | {{kopweg}} | ||
{{Drieluik Pubers}} | {{Drieluik Pubers}} | ||
− | <h3>Tussentijds presenteren</h3> | + | |
− | < | + | <div class="row"> |
− | De deelnemers presenteren | + | <div class="small-6 large-offset-3 columns"> |
+ | |||
+ | <h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3> | ||
+ | <h4>'''Les: Waar je depressieve ''pubers'' probeert te genezen'''</h4> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
+ | De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten: | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
− | < | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | <h4> Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht | + | <h4> '''Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht'''</h4> |
+ | <h5>Duur: ± 30 minuten (presentatie in de klas 1 lesuur) – Teams</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
Iedere deelnemer krijgt kort de tijd om de de opbouw en invalshoek voor het essay of betoog te bespreken in zijn groep. De groepsleden luisteren naar het voorstel en geven de deelnemer die presenteert feedback. De feedback wordt door een deelnemer anders dan degene die presenteert opgeschreven. Zo hebben alle deelnemers uiteindelijk een lijstje met suggesties. De docent is beschikbaar en loopt langs de groepjes. | Iedere deelnemer krijgt kort de tijd om de de opbouw en invalshoek voor het essay of betoog te bespreken in zijn groep. De groepsleden luisteren naar het voorstel en geven de deelnemer die presenteert feedback. De feedback wordt door een deelnemer anders dan degene die presenteert opgeschreven. Zo hebben alle deelnemers uiteindelijk een lijstje met suggesties. De docent is beschikbaar en loopt langs de groepjes. | ||
<br> | <br> | ||
− | + | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | |
− | <h5>Voorbereiden</h5> | ||
* De docent deelt de deelnemers in groepjes van drie of vier. | * De docent deelt de deelnemers in groepjes van drie of vier. | ||
* De docent bepaalt de de beschikbare tijd. | * De docent bepaalt de de beschikbare tijd. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | |||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
+ | |||
+ | [[Categorie:Sjabloon]] |
Huidige versie van 31 okt 2020 om 09:31
Tussentijds presenteren
Les: Waar je depressieve pubers probeert te genezen
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:
Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht
Duur: ± 30 minuten (presentatie in de klas 1 lesuur) – Teams
Iedere deelnemer krijgt kort de tijd om de de opbouw en invalshoek voor het essay of betoog te bespreken in zijn groep. De groepsleden luisteren naar het voorstel en geven de deelnemer die presenteert feedback. De feedback wordt door een deelnemer anders dan degene die presenteert opgeschreven. Zo hebben alle deelnemers uiteindelijk een lijstje met suggesties. De docent is beschikbaar en loopt langs de groepjes.
Voorbereiden
- De docent deelt de deelnemers in groepjes van drie of vier.
- De docent bepaalt de de beschikbare tijd.