Verdiepen AP: verschil tussen versies

 
(7 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 2: Regel 2:
 
{{Drieluik Pubers}}
 
{{Drieluik Pubers}}
  
<h3>Verdiepen</h3>
+
<div class="row">
<br>
+
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
<h4>Beeldpresentatie (Duur ±1 week thuis en op school)</h4>
+
 
Individueel op basis van je essay een korte 1 minuut impressie clip maken. Beeld en muziek illustreren het essay of betoog. Zo kunnen bepaalde punten versterken door in te zoomen. De deelnemers kunnen ook een aspect kiezen of toevoegen om te illustreren.
+
<h3>'''Toepassen - verdiepen'''</h3>
<br>
+
<h4>'''Les: Waar je depressieve ''pubers'' probeert te genezen'''</h4>
<br>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Voorbereiden</h5>
+
<h4>'''Beeldpresentatie'''</h4>
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie en of ze extra ondersteuning nodig hebben.
+
<h5>Duur in overleg ±1 week thuis en op school - Individueel</h5>
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
+
    <div class="mw-collapsible-content">
<br>
+
<h5>'''Instructie'''</h5>
<h5>Afsluiten</h5>
+
Individueel op basis van hun essay maken ze een korte impressieclip van een minuut. Dit kan met de telefoon (zie bijvoorbeeld [https://www.oneminutewonders.co.uk/pages.php?p=posts&sub=find&sort_by=A one minute wonder]). Beeld en muziek illustreren het essay of betoog. Zo kunnen ze bepaalde punten versterken door in te zoomen. De deelnemers kunnen ook een aspect kiezen of toevoegen om te illustreren. Tijdens de lessen gedurende de week houdt de docent de vinger aan de pols bij de deelnemers. Hebben ze extra ondersteuning nodig?
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
 
* De docent kan beslissen dat de verhalen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
 
<br>
 
<h4>Presentatie voorbereiden (Duur is afhankelijk van gekozen omvang)</h4>
 
Het werk van de deelnemers staat in de schijnwerpers; het werk dat
 
de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.<br>
 
De deelnemers worden aangemoedigd door de docent om gezamenlijk de presentatie vorm te geven. Iedereen krijgt een rol. De docent kan verschillende teams samenstellen die allen een specifiek gedeelte van de presentatie op zich nemen. Of de docent kan verschillende werkzaamheden vaststellen in overleg met de deelnemers en vragen wie welke taak op zich wil nemen en op die manier teams samenstellen.
 
<br>
 
 
<br>
 
<br>
<h5>Wat zijn de zaken die geregeld dienen te worden voor de presentatie?</h5>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
* Waar kan het zich afspelen? De plaats.
+
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie en of ze extra ondersteuning nodig hebben;
* Wie worden uitgenodigd?
+
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
* Hoe wordt de ruimte ingericht?
+
    </div>
* Hoe geven we het programma vorm?
+
</div>
* Wat voor een soort presentatie is het? Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja welke rol neemt zij/hij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Wie maakt deze presentatie?
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
* Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?
+
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
* Interview format vaststellen. Bijvoorbeeld: gebruik maken van eerder in de les geformuleerde vragen?
+
    <div class="mw-collapsible-content">
* Afsluiting?
+
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
* Wat nog meer nodig blijkt ...
+
* De docent kan na het lezen van de dialogen in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen onderling worden verdeeld.
 +
    </div>
 +
</div>
  
 +
    </div>
 +
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Huidige versie van 11 nov 2020 om 21:58


naar les pubersnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Pubers 1.1.jpeg

Toepassen - verdiepen

Les: Waar je depressieve pubers probeert te genezen

Beeldpresentatie

Duur in overleg ±1 week thuis en op school - Individueel
Instructie

Individueel op basis van hun essay maken ze een korte impressieclip van een minuut. Dit kan met de telefoon (zie bijvoorbeeld one minute wonder). Beeld en muziek illustreren het essay of betoog. Zo kunnen ze bepaalde punten versterken door in te zoomen. De deelnemers kunnen ook een aspect kiezen of toevoegen om te illustreren. Tijdens de lessen gedurende de week houdt de docent de vinger aan de pols bij de deelnemers. Hebben ze extra ondersteuning nodig?

Voorbereiden
  • Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie en of ze extra ondersteuning nodig hebben;
  • De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
Afsluiten
  • De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
  • De docent kan na het lezen van de dialogen in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen onderling worden verdeeld.