Verdiepen AP: verschil tussen versies
(5 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 2: | Regel 2: | ||
{{Drieluik Pubers}} | {{Drieluik Pubers}} | ||
− | <h3> | + | <div class="row"> |
− | < | + | <div class="small-6 large-offset-3 columns"> |
− | <h4>Beeldpresentatie | + | |
− | Individueel op basis van | + | <h3>'''Toepassen - verdiepen'''</h3> |
− | + | <h4>'''Les: Waar je depressieve ''pubers'' probeert te genezen'''</h4> | |
− | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | |
− | + | <h4>'''Beeldpresentatie'''</h4> | |
− | + | <h5>Duur in overleg ±1 week thuis en op school - Individueel</h5> | |
− | + | <div class="mw-collapsible-content"> | |
− | + | <h5>'''Instructie'''</h5> | |
− | + | Individueel op basis van hun essay maken ze een korte impressieclip van een minuut. Dit kan met de telefoon (zie bijvoorbeeld [https://www.oneminutewonders.co.uk/pages.php?p=posts&sub=find&sort_by=A one minute wonder]). Beeld en muziek illustreren het essay of betoog. Zo kunnen ze bepaalde punten versterken door in te zoomen. De deelnemers kunnen ook een aspect kiezen of toevoegen om te illustreren. Tijdens de lessen gedurende de week houdt de docent de vinger aan de pols bij de deelnemers. Hebben ze extra ondersteuning nodig? | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<br> | <br> | ||
− | <h5> | + | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> |
− | + | * Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie en of ze extra ondersteuning nodig hebben; | |
− | + | * De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht. | |
− | + | </div> | |
− | + | </div> | |
− | * | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | + | <h5>'''Afsluiten'''</h5> | |
− | + | <div class="mw-collapsible-content"> | |
− | + | * De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek; | |
− | + | * De docent kan na het lezen van de dialogen in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen onderling worden verdeeld. | |
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
+ | |||
+ | [[Categorie:Sjabloon]] |
Huidige versie van 11 nov 2020 om 21:58
Toepassen - verdiepen
Les: Waar je depressieve pubers probeert te genezen
Beeldpresentatie
Duur in overleg ±1 week thuis en op school - Individueel
Instructie
Individueel op basis van hun essay maken ze een korte impressieclip van een minuut. Dit kan met de telefoon (zie bijvoorbeeld one minute wonder). Beeld en muziek illustreren het essay of betoog. Zo kunnen ze bepaalde punten versterken door in te zoomen. De deelnemers kunnen ook een aspect kiezen of toevoegen om te illustreren. Tijdens de lessen gedurende de week houdt de docent de vinger aan de pols bij de deelnemers. Hebben ze extra ondersteuning nodig?
Voorbereiden
- Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie en of ze extra ondersteuning nodig hebben;
- De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
Afsluiten
- De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
- De docent kan na het lezen van de dialogen in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen onderling worden verdeeld.