Verdiepen AK: verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Koffer}} <h3>Verdiepen</h3> <br> <h4>Beeldpresentatie (Duur ±1 week thuis en op school)</h4> Een beeldpresentatie maken passend bij het gedi...')
 
 
(6 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 2: Regel 2:
 
{{Drieluik Koffer}}
 
{{Drieluik Koffer}}
  
<h3>Verdiepen</h3>
+
<div class="row">
 +
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Toepassen - verdiepen'''</h3>
 +
<h4>'''Les: Waar je volledige bezit in een kleine ''koffer'' past'''</h4>
 
<br>
 
<br>
<h4>Beeldpresentatie (Duur ±1 week thuis en op school)</h4>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
Een beeldpresentatie maken passend bij het gedicht dat de deelnemers hebben geschreven geïnspireerd op een fragment van een gedicht uit ''Liefde is Business'' gebruikmakend van een digitale vorm. Dit kan een individuele opdracht zijn maar ook kan het een opdracht zijn voor een tweetal of een iets groter team. De docent kiest op basis van de kenmerken van zijn deelnemers en wat voor een ervaring de docent de deelnemers wil laten meemaken. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop motion, fotocollage etc. Digitaal is wenselijk als het Digibord deel uitmaakt van de presentatie. Niet digitaal beeldmateriaal kan ook gekozen worden, dan is het goed om na te denken waar het geëxposeerd kan worden.
+
<h4>'''Beeldpresentatie'''</h4>
 +
<h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel</h5>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 +
<h5>'''Instructie'''</h5>
 +
De deelnemers maken een beeldpresentatie passend bij het gedicht dat de deelnemers hebben geschreven, dat geïnspireerd is op een gedicht uit ''Liefde is Business''. Dit kan een individuele opdracht zijn maar ook voor een tweetal of een iets groter team. De docent houdt bij die keuze rekening met zijn/haar deelnemers en wat voor een ervaring hij/zij hen wil laten meemaken. De opdracht kan worden uitgevoerd als een Prezi, stop-motion of fotocollage. Een digitale vorm is wenselijk als het Digibord deel uitmaakt van de presentatie. Analoog beeldmateriaal kan ook gekozen worden, dan is het goed om na te denken waar het geëxposeerd kan worden.
 
<br>
 
<br>
 +
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 +
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie;
 +
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in dat kader? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
 +
    </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<h5>Voorbereiden</h5>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie.
+
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
+
    <div class="mw-collapsible-content">
<br>
+
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
<h5>Afsluiten</h5>
+
* De docent kan na het lezen van de gedichten in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Ze kunnen werken in een kleine groep. De taken kunnen onderling worden verdeeld.
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
+
    </div>
* De docent kan beslissen dat de verhalen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
+
</div>
<br>
+
    </div>
<br>
+
</div>
<h4>Presentatie voorbereiden (Duur is afhankelijk van gekozen omvang)</h4>
+
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
Het werk van de deelnemers staat in de schijnwerpers; het werk dat
 
de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.<br>
 
De deelnemers worden aangemoedigd door de docent om gezamenlijk de presentatie vorm te geven. Iedereen krijgt een rol. De docent kan verschillende teams samenstellen die allen een specifiek gedeelte van de presentatie op zich nemen. Of de docent kan verschillende werkzaamheden vaststellen in overleg met de deelnemers en vragen wie welke taak op zich wil nemen en op die manier teams samenstellen.
 
<br>
 
<br>
 
<h5>Wat zijn de zaken die geregeld dienen te worden voor de presentatie?</h5>
 
* Waar kan het zich afspelen? De plaats.
 
* Wie worden uitgenodigd?
 
* Hoe wordt de ruimte ingericht?
 
* Hoe geven we het programma vorm?
 
* Wat voor een soort presentatie is het? Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja welke rol neemt zij/hij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Wie maakt deze presentatie?
 
* Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?
 
* Interview format vaststellen. Bijvoorbeeld: gebruik maken van eerder in de les geformuleerde vragen?
 
* Afsluiting?
 
* Wat nog meer nodig blijkt ...
 
  
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
+
[[Categorie:Sjabloon]]

Huidige versie van 11 nov 2020 om 22:00


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Koffer 1.1.jpeg

Toepassen - verdiepen

Les: Waar je volledige bezit in een kleine koffer past


Beeldpresentatie

Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel
Instructie

De deelnemers maken een beeldpresentatie passend bij het gedicht dat de deelnemers hebben geschreven, dat geïnspireerd is op een gedicht uit Liefde is Business. Dit kan een individuele opdracht zijn maar ook voor een tweetal of een iets groter team. De docent houdt bij die keuze rekening met zijn/haar deelnemers en wat voor een ervaring hij/zij hen wil laten meemaken. De opdracht kan worden uitgevoerd als een Prezi, stop-motion of fotocollage. Een digitale vorm is wenselijk als het Digibord deel uitmaakt van de presentatie. Analoog beeldmateriaal kan ook gekozen worden, dan is het goed om na te denken waar het geëxposeerd kan worden.

Voorbereiden
  • Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie;
  • De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in dat kader? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.


Afsluiten
  • De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
  • De docent kan na het lezen van de gedichten in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Ze kunnen werken in een kleine groep. De taken kunnen onderling worden verdeeld.