Ex Ver: verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Ex}} <h3>Onderzoeken en Verdiepen</h3> <br> In de les Tangaslip is de keuze gemaakt om naast de roman ''Onze Oom'' aandacht te besteden aan ''...')
 
 
(10 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
 
{{Drieluik Ex}}
 
{{Drieluik Ex}}
<h3>Onderzoeken en Verdiepen</h3>
+
 
 +
<div class="row">
 +
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Onderzoeken - verdiepen'''</h3>
 +
<h4>'''Les: Waar de mannen van je ''ex'' je leven komen vervolmaken'''</h4>
 
<br>
 
<br>
In de les Tangaslip is de keuze gemaakt om naast de roman ''Onze Oom'' aandacht te besteden aan '''de tijdlijn'''. De deelnemers hebben een tijdlijn gemaakt van een van de twee hoofdpersonen naar keuze, Lina of de majoor.
+
In de les Ex is de keuze gemaakt om naast het brievenboek ''Aan Nederlagen Geen Gebrek'' aandacht te besteden aan '''de brief'''.
 
<br>
 
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 +
<h4>'''Brief aan je personage'''</h4>
 +
<h5>Duur: ± 30 minuten - Individueel</h5>
 +
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
Stel een brief op die gericht is aan een persoon die een rol speelt bij de situatie die je in je eigen ervaring hebt beschreven.
 
<br>
 
<br>
<h4> De tijdlijn van een karakter (Duur ± 30 minuten)</h4>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
De deelnemers maken gezamenlijk in tweetallen een tijdlijn over de ontwikkeling van een van de hoofdpersoon. In dit geval Lina of de majoor. De deelnemers bepalen zelf wie ze kiezen. Welke gebeurtenissen maakt ze mee? Hoe gaat ze er mee om? Wat kan je dan zeggen over haar ontwikkeling? Etc. Als ze klaar zijn maken ze een foto van de tijdlijn voor het Digibord.
+
* De docent geeft de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vorm dat de brief een plek heeft.  
 +
  </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h5>Voorbereiden</h5>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
* De docent de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vormgeven dat de tijdlijn van het karakter plek heeft.  
+
<h4>'''Intermezzo'''</h4>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 +
Aan het einde van deze opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen – het intermezzo.<br>
 +
Het kan een korte herhaling zijn van een van de oefeningen uit de opmaat of een ademhalingsoefening. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
 
<br>
 
<br>
<h5>Afsluiten</h5>
+
<br>
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
+
''Het doel is de deelnemers na een meer cognitieve inspanning te ontspannen.''
 +
    </div>
 +
</div>
 +
 
 +
    </div>
 +
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Huidige versie van 11 nov 2020 om 21:56


naar ExnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Ex 1.1.jpeg

Onderzoeken - verdiepen

Les: Waar de mannen van je ex je leven komen vervolmaken


In de les Ex is de keuze gemaakt om naast het brievenboek Aan Nederlagen Geen Gebrek aandacht te besteden aan de brief.

Brief aan je personage

Duur: ± 30 minuten - Individueel

Stel een brief op die gericht is aan een persoon die een rol speelt bij de situatie die je in je eigen ervaring hebt beschreven.

Voorbereiden
  • De docent geeft de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vorm dat de brief een plek heeft.



Intermezzo

Aan het einde van deze opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen – het intermezzo.
Het kan een korte herhaling zijn van een van de oefeningen uit de opmaat of een ademhalingsoefening. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.

Het doel is de deelnemers na een meer cognitieve inspanning te ontspannen.