Verdiepen E: verschil tussen versies

 
(5 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 2: Regel 2:
 
{{Drieluik Ex}}
 
{{Drieluik Ex}}
  
<h3>Verdiepen</h3>
+
<div class="row">
 +
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Toepassen - verdiepen'''</h3>
 +
<h4>'''Les: Waar de mannen van je ''ex'' je leven komen vervolmaken'''</h4>
 
<br>
 
<br>
<h4>Return the sender (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)</h4>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Instructie</h5>
+
<h4>'''Return the sender'''</h4>
Maak van je brief een gesproken en/ of beeldende versie. Kan zijn een stop motion, fotocollage digitaal, podcast of met het gebruik van andere digitale tools.
+
<h5>Duur: ± 1 week (thuis en op school) – Individueel of teams</h5>
Deze opdracht staat als huiswerk bij ''Samenbrengen'': Thuis maken van een beeldpresentatie van de herschreven eigen ervaring op
+
    <div class="mw-collapsible-content">
basis van de gemaakte tijdlijn. Kan individueel of in een team. Als de opdracht in teamverband wordt uitgewerkt dan kiezen de deelnemers uit het team een van de brieven uit en gaan daarmee aan de slag.
+
<h5>'''Instructie'''</h5>
 +
Maak van je brief een gesproken en/of beeldende versie. Dat kan zijn een stopmotion, digitale fotocollage of iets anders met gebruik van andere digitale tools. Deze opdracht staat als huiswerk bij ''Samenbrengen''.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h5>Voorbereiden</h5>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar het door hun gekozen medium?
+
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar het door hen gekozen medium?;
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
+
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte te kort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
 
<br>
 
<br>
<h5>Afsluiten</h5>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
+
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
* De docent kan beslissen dat de brieven en eigen ervaringen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
+
    <div class="mw-collapsible-content">
<br>
+
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan slechts in klasverband plaatsvinden, iets groter met ouders, of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek.
<h4>Presentatie voorbereiden (Duur is afhankelijk van gekozen omvang)</h4>
+
* De docent kan beslissen na het lezen in de klas, om de brieven en eigen ervaringen te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Ze kunnen werken in een kleine groep en onderling taken verdelen.
Het werk van de deelnemers staat in de schijnwerpers; het werk dat
+
    </div>
de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.<br>
+
</div>
De deelnemers worden aangemoedigd door de docent om gezamenlijk de presentatie vorm te geven. Iedereen krijgt een rol. De docent kan verschillende teams samenstellen die allen een specifiek gedeelte van de presentatie op zich nemen. Of de docent kan verschillende werkzaamheden vaststellen in overleg met de deelnemers en vragen wie welke taak op zich wil nemen en op die manier teams samenstellen.
 
<br>
 
<br>
 
<h5>Wat zijn de zaken die geregeld dienen te worden voor de presentatie?</h5>
 
* Waar kan het zich afspelen? De plaats.
 
* Wie worden uitgenodigd?
 
* Hoe wordt de ruimte ingericht?
 
* Hoe geven we het programma vorm?
 
* Wat voor een soort presentatie is het? Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja welke rol neemt zij/hij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Wie maakt deze presentatie?
 
* Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?
 
* Interview format vaststellen. Bijvoorbeeld: gebruik maken van eerder in de les geformuleerde vragen?
 
* Afsluiting?
 
* Wat nog meer nodig blijkt ...
 
  
 +
    </div>
 +
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Huidige versie van 11 nov 2020 om 21:55


naar ExnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Ex 1.1.jpeg

Toepassen - verdiepen

Les: Waar de mannen van je ex je leven komen vervolmaken


Return the sender

Duur: ± 1 week (thuis en op school) – Individueel of teams
Instructie

Maak van je brief een gesproken en/of beeldende versie. Dat kan zijn een stopmotion, digitale fotocollage of iets anders met gebruik van andere digitale tools. Deze opdracht staat als huiswerk bij Samenbrengen.

Voorbereiden
  • Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar het door hen gekozen medium?;
  • De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte te kort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.


Afsluiten
  • De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan slechts in klasverband plaatsvinden, iets groter met ouders, of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek.
  • De docent kan beslissen na het lezen in de klas, om de brieven en eigen ervaringen te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Ze kunnen werken in een kleine groep en onderling taken verdelen.