Verdiepen GA: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Gelukszoekers}} <h3>Verdiepen</h3> <br> <h4>Storyboard (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)</h4> <h5>Instructie</h5> In de teams waa...') |
|||
(7 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 2: | Regel 2: | ||
{{Drieluik Gelukszoekers}} | {{Drieluik Gelukszoekers}} | ||
− | <h3> | + | <div class="row"> |
+ | <div class="small-6 large-offset-3 columns"> | ||
+ | |||
+ | <h3>'''Toepassen - verdiepen'''</h3> | ||
+ | <h4>'''Les: Waar ''gelukszoekers'' jou zoeken'''</h4> | ||
+ | <br> | ||
+ | In de les ''gelukszoekers'' is de keuze gemaakt om naast de roman ''Moedervlekken'' aandacht te besteden aan het '''het storyboard en de toneelscène'''. Er zijn verschillende opdrachten mogelijk. De docent kan een eigen selectie maken. | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4>Storyboard | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | <h5>Instructie</h5> | + | <h4>'''Storyboard'''</h4> |
+ | <h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | <h5>'''Instructie'''</h5> | ||
In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers nu de scène omzetten in een storyboard. Daarna nemen ze de betreffende scène op. | In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers nu de scène omzetten in een storyboard. Daarna nemen ze de betreffende scène op. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
+ | <h4>'''Toneelscène'''</h4> | ||
+ | <h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | <h5>'''Instructie'''</h5> | ||
+ | In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers hun toneelscène voorbereiden om op te voeren. | ||
+ | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
+ | * Met de deelnemers overleggen welke (digitale) vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie; | ||
+ | * De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
− | < | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | <h5> | + | <h5>'''Afsluiten'''</h5> |
− | + | <div class="mw-collapsible-content"> | |
− | + | * De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek; | |
− | + | * De docent kan na het lezen van de toneelscène's en eigen ervaringen in de klas besluiten om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen onderling worden verdeeld. | |
− | + | </div> | |
− | + | </div> | |
− | + | </div> | |
− | * De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in | + | </div> |
− | * De docent kan | + | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
− | < | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | < | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | [[Categorie:Sjabloon]] |
Huidige versie van 11 nov 2020 om 21:59
Toepassen - verdiepen
Les: Waar gelukszoekers jou zoeken
In de les gelukszoekers is de keuze gemaakt om naast de roman Moedervlekken aandacht te besteden aan het het storyboard en de toneelscène. Er zijn verschillende opdrachten mogelijk. De docent kan een eigen selectie maken.
Storyboard
Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel
Instructie
In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers nu de scène omzetten in een storyboard. Daarna nemen ze de betreffende scène op.
Toneelscène
Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel
Instructie
In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers hun toneelscène voorbereiden om op te voeren.
Voorbereiden
- Met de deelnemers overleggen welke (digitale) vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie;
- De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
Afsluiten
- De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
- De docent kan na het lezen van de toneelscène's en eigen ervaringen in de klas besluiten om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen onderling worden verdeeld.