Verdiepen GA: verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Gelukszoekers}} <h3>Verdiepen</h3> <br> <h4>Storyboard (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)</h4> <h5>Instructie</h5> In de teams waa...')
 
 
(7 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 2: Regel 2:
 
{{Drieluik Gelukszoekers}}
 
{{Drieluik Gelukszoekers}}
  
<h3>Verdiepen</h3>
+
<div class="row">
 +
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Toepassen - verdiepen'''</h3>
 +
<h4>'''Les: Waar ''gelukszoekers'' jou zoeken'''</h4>
 +
<br>
 +
In de les ''gelukszoekers'' is de keuze gemaakt om naast de roman ''Moedervlekken'' aandacht te besteden aan het '''het storyboard en de toneelscène'''. Er zijn verschillende opdrachten mogelijk. De docent kan een eigen selectie maken.
 
<br>
 
<br>
<h4>Storyboard (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)</h4>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Instructie</h5>
+
<h4>'''Storyboard'''</h4>
 +
<h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel</h5>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 +
<h5>'''Instructie'''</h5>
 
In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers nu de scène omzetten in een storyboard. Daarna nemen ze de betreffende scène op.
 
In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers nu de scène omzetten in een storyboard. Daarna nemen ze de betreffende scène op.
 +
    </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 +
<h4>'''Toneelscène'''</h4>
 +
<h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel</h5>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 +
<h5>'''Instructie'''</h5>
 +
In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers hun toneelscène voorbereiden om op te voeren.
 +
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 +
* Met de deelnemers overleggen welke (digitale) vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie;
 +
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
 +
    </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<h4>Toneelscène (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)</h4>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Instructie</h5>
+
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers hun scène voorbereiden om op te voeren.
+
    <div class="mw-collapsible-content">
<h5>Voorbereiden</h5>
+
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
* Met de deelnemers overleggen welke - digitale - vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie.
+
* De docent kan na het lezen van de toneelscène's en eigen ervaringen in de klas besluiten om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen onderling worden verdeeld.
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
+
    </div>
<br>
+
</div>
<h5>Afsluiten</h5>
+
    </div>
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
+
</div>
* De docent kan beslissen dat de brieven en eigen ervaringen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
+
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
<br>
 
<h4>Presentatie voorbereiden (Duur is afhankelijk van gekozen omvang)</h4>
 
Het werk van de deelnemers staat in de schijnwerpers; het werk dat
 
de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.<br>
 
De deelnemers worden aangemoedigd door de docent om gezamenlijk de presentatie vorm te geven. Iedereen krijgt een rol. De docent kan verschillende teams samenstellen die allen een specifiek gedeelte van de presentatie op zich nemen. Of de docent kan verschillende werkzaamheden vaststellen in overleg met de deelnemers en vragen wie welke taak op zich wil nemen en op die manier teams samenstellen.
 
<br>
 
<br>
 
<h5>Wat zijn de zaken die geregeld dienen te worden voor de presentatie?</h5>
 
* Waar kan het zich afspelen? De plaats.
 
* Wie worden uitgenodigd?
 
* Hoe wordt de ruimte ingericht?
 
* Hoe geven we het programma vorm?
 
* Wat voor een soort presentatie is het? Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja welke rol neemt zij/hij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Wie maakt deze presentatie?
 
* Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?
 
* Interview format vaststellen. Bijvoorbeeld: gebruik maken van eerder in de les geformuleerde vragen?
 
* Afsluiting?
 
* Wat nog meer nodig blijkt ...
 
  
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
+
[[Categorie:Sjabloon]]

Huidige versie van 11 nov 2020 om 21:59


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Gelukszoekers 1.1.jpeg

Toepassen - verdiepen

Les: Waar gelukszoekers jou zoeken


In de les gelukszoekers is de keuze gemaakt om naast de roman Moedervlekken aandacht te besteden aan het het storyboard en de toneelscène. Er zijn verschillende opdrachten mogelijk. De docent kan een eigen selectie maken.

Storyboard

Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel
Instructie

In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers nu de scène omzetten in een storyboard. Daarna nemen ze de betreffende scène op.


Toneelscène

Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel
Instructie

In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers hun toneelscène voorbereiden om op te voeren.

Voorbereiden
  • Met de deelnemers overleggen welke (digitale) vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie;
  • De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.


Afsluiten
  • De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
  • De docent kan na het lezen van de toneelscène's en eigen ervaringen in de klas besluiten om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen onderling worden verdeeld.