Slotpresentatie G: verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Kopweg}} {{Drieluik Gelukszoekers}} <h3>Slotpresentatie</h3> <br> <h4>Presentatie voorbereiden (Duur is afhankelijk van gekozen omvang)</h4> Het werk van de deel...')
 
 
(4 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 2: Regel 2:
 
{{Drieluik Gelukszoekers}}
 
{{Drieluik Gelukszoekers}}
  
<h3>Slotpresentatie</h3>
+
<div class="row">
 +
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Slotpresentatie'''</h3>
 +
<h4>'''Les: Waar ''gelukszoekers'' jou zoeken'''</h4>
 
<br>
 
<br>
<h4>Presentatie voorbereiden (Duur is afhankelijk van gekozen omvang)</h4>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
Het werk van de deelnemers staat in de schijnwerpers; het werk dat
+
<h4> '''Presenteren van toneelscènes'''</h4>
de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.<br>
+
<h5>Duur: ± 30-40 minuten (presentatie in de klas een lesuur) – Hele groep en teams</h5>
De deelnemers worden aangemoedigd door de docent om gezamenlijk de presentatie vorm te geven. Iedereen krijgt een rol. De docent kan verschillende teams samenstellen die allen een specifiek gedeelte van de presentatie op zich nemen. Of de docent kan verschillende werkzaamheden vaststellen in overleg met de deelnemers en vragen wie welke taak op zich wil nemen en op die manier teams samenstellen.
+
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
De deelnemers hebben toneelscènes geschreven in teams. Ze hebben alles voorbereid en gaan nu de scènes voor de groep presenteren.
 
<br>
 
<br>
<br>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
<h5>Wat zijn de zaken die geregeld dienen te worden voor de presentatie?</h5>
+
* Wat zijn de zaken die extra geregeld dienen te worden voor de slotpresentatie?
* Waar kan het zich afspelen? De plaats.
+
* De locatie: Waar kan het plaatsvinden?;
* Wie worden uitgenodigd?
+
* De gastenlijst: Wie worden uitgenodigd?;
* Hoe wordt de ruimte ingericht?
+
* De inrichting: Hoe wordt de ruimte ingericht?;
* Hoe geven we het programma vorm?
+
* Het programma: Hoe geven we de presentatie vorm?;
* Wat voor een soort presentatie is het? Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja welke rol neemt zij/hij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Wie maakt deze presentatie?
+
* Een gastspreker: Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja, welke rol neemt hij/zij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Zo ja, wie maakt deze presentatie?;
* Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?
+
* De presentatie: Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?;
* Interview format vaststellen. Bijvoorbeeld: gebruik maken van eerder in de les geformuleerde vragen?
+
* Interviewformat vaststellen, bijvoorbeeld gebruikmaken van eerder in de les geformuleerde vragen;
* Afsluiting?
+
* De afsluiting;
* Wat nog meer nodig blijkt ...
+
* Wat nog meer nodig blijkt…
 +
    </div>
 +
    </div>
  
 +
    </div>
 +
    </div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Huidige versie van 30 okt 2020 om 18:56


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Gelukszoekers 1.1.jpeg

Slotpresentatie

Les: Waar gelukszoekers jou zoeken


Presenteren van toneelscènes

Duur: ± 30-40 minuten (presentatie in de klas een lesuur) – Hele groep en teams

De deelnemers hebben toneelscènes geschreven in teams. Ze hebben alles voorbereid en gaan nu de scènes voor de groep presenteren.

Voorbereiden
  • Wat zijn de zaken die extra geregeld dienen te worden voor de slotpresentatie?
  • De locatie: Waar kan het plaatsvinden?;
  • De gastenlijst: Wie worden uitgenodigd?;
  • De inrichting: Hoe wordt de ruimte ingericht?;
  • Het programma: Hoe geven we de presentatie vorm?;
  • Een gastspreker: Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja, welke rol neemt hij/zij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Zo ja, wie maakt deze presentatie?;
  • De presentatie: Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?;
  • Interviewformat vaststellen, bijvoorbeeld gebruikmaken van eerder in de les geformuleerde vragen;
  • De afsluiting;
  • Wat nog meer nodig blijkt…