Verdiepen D: verschil tussen versies
(11 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 2: | Regel 2: | ||
{{Drieluik Dagdroom}} | {{Drieluik Dagdroom}} | ||
− | <h3> | + | <div class="row"> |
+ | <div class="small-6 large-offset-3 columns"> | ||
+ | |||
+ | <h3>'''Toepassen - verdiepen'''</h3> | ||
+ | <h4>'''Les: Waar de dood een ''dagdroom'' is'''</h4> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4>Podcast | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | <h5>Instructie </h5> | + | <h4>'''Podcast'''</h4> |
− | Maak van je column een gesproken en/ of beeldende versie. Lever deze gesproken column in. | + | <h5>Duur: ± 1 week thuis en op school –Individueel</h5> |
− | Deze opdracht staat als huiswerk bij | + | <div class="mw-collapsible-content"> |
+ | <h5>'''Instructie'''</h5> | ||
+ | Maak van je column een gesproken en/of beeldende versie. Lever deze gesproken column in. | ||
+ | Deze opdracht staat als huiswerk bij Samenbrengen en wordt hier herhaald, omdat er te weinig tijd is als ze er niet ook thuis aan werken. | ||
<br> | <br> | ||
+ | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
+ | * Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie: Hoe kunnen ze de columns als podcast en bundeling realiseren?; | ||
+ | * De docent docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in dat kader? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4>Bundeling van columns | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | <h5>Instructie </h5> | + | <h4>'''Bundeling van columns'''</h4> |
− | + | <h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Twee teams</h5> | |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | <h5>'''Instructie'''</h5> | ||
+ | De hele groep wordt in twee teams gesplitst, team A en team B. | ||
+ | Team A gaat aan de slag met deze ingesproken columns uit de ''podcast'' opdracht en smeedt ze tot een geheel. | ||
<br> | <br> | ||
+ | Team B maakt een bundeling van de columns van alle deelnemers. Er zijn een aantal taken: letten op verschrijvingen, een omslag maken, een ontwerp maken, het opmaken van de inhoud, printen en bundelen. | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>Voorbereiden</h5> | + | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> |
− | * Met de deelnemers overleggen | + | * Met de deelnemers overleggen nodig hebben: Hoe kunnen ze de columns als podcast en bundeling realiseren?. |
− | + | </div> | |
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>Afsluiten</h5> | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | + | <h5>'''Afsluiten'''</h5> | |
− | + | <div class="mw-collapsible-content"> | |
+ | De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
+ | |||
+ | [[Categorie:Sjabloon]] |
Huidige versie van 11 nov 2020 om 22:01
Toepassen - verdiepen
Les: Waar de dood een dagdroom is
Podcast
Duur: ± 1 week thuis en op school –Individueel
Instructie
Maak van je column een gesproken en/of beeldende versie. Lever deze gesproken column in.
Deze opdracht staat als huiswerk bij Samenbrengen en wordt hier herhaald, omdat er te weinig tijd is als ze er niet ook thuis aan werken.
Voorbereiden
- Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie: Hoe kunnen ze de columns als podcast en bundeling realiseren?;
- De docent docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in dat kader? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
Bundeling van columns
Duur: ± 1 week thuis en op school – Twee teams
Instructie
De hele groep wordt in twee teams gesplitst, team A en team B.
Team A gaat aan de slag met deze ingesproken columns uit de podcast opdracht en smeedt ze tot een geheel.
Team B maakt een bundeling van de columns van alle deelnemers. Er zijn een aantal taken: letten op verschrijvingen, een omslag maken, een ontwerp maken, het opmaken van de inhoud, printen en bundelen.
Voorbereiden
- Met de deelnemers overleggen nodig hebben: Hoe kunnen ze de columns als podcast en bundeling realiseren?.
Afsluiten
De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek.