Sjabloon

Presentatie tussendoor: verschil tussen versies

 
(13 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
 
{{Kopweg}}
 
{{Kopweg}}
 
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
De deelnemers presenteren met regelmaat tussentijdse resultaten; Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dat moment over het onderwerp? ... Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
+
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:
<br>
+
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 +
  </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4> '''Zelf informatie zoeken en delen'''</h4>
 
<h4> '''Zelf informatie zoeken en delen'''</h4>
<h5>(Thuis aantal uren inplannen, presentatie in de klas één lesuur)</h5>
+
<h5>Duur: Thuis een aantal uur en in de klas één lesuur - Hele groep</h5>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 
Afhankelijk van het niveau van de deelnemers kan de docent de kennis over hoe een interview in elkaar zit ook overlaten aan de deelnemers. De docent kan indien nodig de deelnemers oriënteren over eventuele bronnen die ze kunnen raadplegen. De docent heeft de deelaspecten van een interview aangegeven en vraagt de deelnemers hierover meer informatie te zoeken en een stukje interview te vinden waarmee ze dit deelaspect kunnen laten zien. Dit samen vormt een presentatie. Deze presentaties samen geven een totaal beeld van de kennis over '''het interview''' op dat moment in die groep.
 
Afhankelijk van het niveau van de deelnemers kan de docent de kennis over hoe een interview in elkaar zit ook overlaten aan de deelnemers. De docent kan indien nodig de deelnemers oriënteren over eventuele bronnen die ze kunnen raadplegen. De docent heeft de deelaspecten van een interview aangegeven en vraagt de deelnemers hierover meer informatie te zoeken en een stukje interview te vinden waarmee ze dit deelaspect kunnen laten zien. Dit samen vormt een presentatie. Deze presentaties samen geven een totaal beeld van de kennis over '''het interview''' op dat moment in die groep.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
* De docent kiest of de deelnemers worden opgedeeld in teams of dat de opdracht individueel wordt uitgevoerd.
+
* De docent kiest of de deelnemers worden opgedeeld in teams of dat de opdracht individueel wordt uitgevoerd;
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
+
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie afhankelijk van de beschikbare tijd;
* De docent kijkt of een Q & A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen na de presentatie over de inhoud.
+
* De docent kijkt of een Q&A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen over de inhoud na de presentatie;
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
+
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers;
* De deelnemers maken een keuze uit de verschillende digitale presentatie tools en laten hun keuze aan de docent weten.
+
* De deelnemers kiezen uit de verschillende digitale presentatietools en laten dat de docent weten;
* De docent kan ook een speciale digitale plek inrichten waar de deelnemers hun presentaties kunnen klaarzetten.
+
* De docent kan ook een speciale digitale plek inrichten waar alle deelnemers hun presentaties kunnen klaarzetten.
 +
  </div>
 +
</div>
  
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
        </div>
 
</div>
 

Huidige versie van 31 okt 2020 om 09:28

De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:

Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.


Zelf informatie zoeken en delen

Duur: Thuis een aantal uur en in de klas één lesuur - Hele groep

Afhankelijk van het niveau van de deelnemers kan de docent de kennis over hoe een interview in elkaar zit ook overlaten aan de deelnemers. De docent kan indien nodig de deelnemers oriënteren over eventuele bronnen die ze kunnen raadplegen. De docent heeft de deelaspecten van een interview aangegeven en vraagt de deelnemers hierover meer informatie te zoeken en een stukje interview te vinden waarmee ze dit deelaspect kunnen laten zien. Dit samen vormt een presentatie. Deze presentaties samen geven een totaal beeld van de kennis over het interview op dat moment in die groep.

Voorbereiden
  • De docent kiest of de deelnemers worden opgedeeld in teams of dat de opdracht individueel wordt uitgevoerd;
  • De docent bepaalt de lengte van de presentatie – afhankelijk van de beschikbare tijd;
  • De docent kijkt of een Q&A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen over de inhoud na de presentatie;
  • De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers;
  • De deelnemers kiezen uit de verschillende digitale presentatietools en laten dat de docent weten;
  • De docent kan ook een speciale digitale plek inrichten waar alle deelnemers hun presentaties kunnen klaarzetten.