Bereid 1: verschil tussen versies

 
(27 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
{{9xG}}
+
{{9xG1}}
 +
 
  
 
<div class="row">
 
<div class="row">
<div class="small-2 columns">
+
<div class="small-6 large-offset-2 columns">
{{Wit}}
 
    </div>
 
<div class="row">
 
<div class="small-6 columns">
 
  
<h3>'''Voorbereiden les'''<br>
+
<h3>'''Les: Waar je ''bereid'' bent om te sterven'''</h3>
'''Waar je ''bereid'' bent om te sterven'''</h3>
 
 
<br>
 
<br>
De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:
+
De activiteiten waar deze les uit bestaat zijn via de gekleurde knoppen rechtsboven toegankelijk.
<h5>1. Start column</h5>
 
[[Bereid Column AG|Waar je bereid bent te sterven]], pagina 163 (Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam)<br>
 
<h5>2. Keuze van het onderwerp voor de eigen ervaring</h5>
 
Een keer dat je lichaam je verraste.<br>
 
<h5>3. Eigen ervaring en verbindingsvraag formuleren</h5>
 
Kijk bij Eigenervaring les Bereid onder de knop '''Vertellen'''
 
<h5>4. Boek</h5>
 
Arnon Grunberg, [https://www.athenaeum.nl/boek/?authortitle=arnon-grunberg/de-joodse-messias--9789048835010 De Joodse Messias] (Lebowski, 2004)<br>
 
<h5>5. Theorie</h5>
 
De theorie die in deze les aanbod komt is de stijlvorm van het '''Interview'''
 
 
<br>
 
<br>
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
+
<br>
<h5>6. Antwoordblad</h5>
+
{{9xGstart}}
  <div class="mw-collapsible-content">
+
    </div>
{{#lst: Laat Je Zien: Antwoordblad B|body}}
+
     </div>
    </div>
 
</div>
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 
<h5>7. Lesplan</h5>
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 
* Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema
 
* Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
 
* Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
 
* Lijstje maken en kiezen
 
* Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
 
* Tekst schrijven en delen
 
* Stap 2: Lezen en vragen stellen
 
* Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
 
* Fysiek Intermezzo
 
* Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
 
* Beeld maken
 
* Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren
 
* Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven
 
* Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus
 
{{#lst: Bereid Lesplan Les 1 - Lichaam|body}}
 
  </div>
 
</div>
 
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Huidige versie van 25 okt 2020 om 17:14

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaar9G1 v2.jpeg


Les: Waar je bereid bent om te sterven


De activiteiten waar deze les uit bestaat zijn via de gekleurde knoppen rechtsboven toegankelijk.

Is er ook literatuur voor mij?
Heeft het mijn leven te maken?

Deze les komt uit de lessenserie 9 x Grunberg en biedt docenten houvast om deelnemers betekenisvol literatuuronderwijs te geven door de eigen ervaring en creativiteit van de deelnemer centraal te stellen.
Een belangrijk aspect van literaire ontwikkeling is communicatievaardigheden, zowel verbaal als non-verbaal. Communiceren en lezen is een vorm van spelen, om Shakespeare te citeren: ‘All the world’s a stage, and all the men and women merely players.’
Als docent kunt u vrij variëren binnen de structuur.
De structuur van de les staat vast, maar de inhoud past zich iedere keer aan.