Ex P: verschil tussen versies

 
(16 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 4: Regel 4:
  
 
<div class="row">
 
<div class="row">
<div class="small-3 columns">
+
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
{{Wit}}
 
    </div>
 
<div class="row">
 
<div class="small-7 columns">
 
  
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
<h4>'''Waar de mannen van je ''ex'' je leven komen vervolmaken'''</h4>
+
<h4>'''Les: Waar de mannen van je ''ex'' je leven komen vervolmaken'''</h4>
<br>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
De deelnemers presenteren met regelmaat tussentijdse resultaten; Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dat moment over het onderwerp? ...  Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
+
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:
<br>
+
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 +
  </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4> '''Presenteren van gevonden informatie'''</h4>
 
<h4> '''Presenteren van gevonden informatie'''</h4>
<h5>(Duur ± 20 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Hele groep</h5>
+
<h5>Duur: ± 20 minuten (1 lesuur) – Hele groep</h5>
De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten uitgezocht over de brief. Bijvoorbeeld ondergebracht in de rubrieken stijl, doel, geschiedenis en alternatieven (voor/tegen). De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer hun mening geven. Zo kan er een indruk komen over hoe de deelnemers denken over de brief.
+
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
 
 +
De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten uitgezocht over de brief. Die kunnen bijvoorbeeld ondergebracht zijn in de rubrieken: stijl, doel, geschiedenis en alternatieven (voor of tegen). De resultaten worden nu gepresenteerd.  
 +
De luisterende deelnemers kunnen vragen bedenken over de gepresenteerde stof en die via de app aan de docent sturen. De docent zet deze vragen in een app-tool waarmee een quiz kan worden gegenereerd. Aan het einde van de presentaties gaan alle deelnemers de quiz spelen.  
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4> '''Lezen van de brief'''</h4>
+
''Dit quizzen geeft de deelnemers spelenderwijs een korte herhaling van de stof over '''de brief''' die aan de orde is gekomen.''
<h5>Duur ± 20 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Tweetallen of teams</h5>
 
De docent deelt de deelnemers op in tweetallen of in groepen van vier, dat is afhankelijk van het besluit dat de docent neemt.
 
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
* De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
+
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht;
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
+
* De prestaties gemaakt door de deelnemers op het Digibord klaarzetten;
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
+
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd;
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
+
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven, maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Dat kan ook eventueel via een quiz op SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van die quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
<br>
+
  </div>
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
+
</div>
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
+
 
 +
    </div>
 +
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Huidige versie van 31 okt 2020 om 09:30


naar ExnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Ex 1.1.jpeg


Tussentijds presenteren

Les: Waar de mannen van je ex je leven komen vervolmaken

De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:

Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.


Presenteren van gevonden informatie

Duur: ± 20 minuten (1 lesuur) – Hele groep

De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten uitgezocht over de brief. Die kunnen bijvoorbeeld ondergebracht zijn in de rubrieken: stijl, doel, geschiedenis en alternatieven (voor of tegen). De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen vragen bedenken over de gepresenteerde stof en die via de app aan de docent sturen. De docent zet deze vragen in een app-tool waarmee een quiz kan worden gegenereerd. Aan het einde van de presentaties gaan alle deelnemers de quiz spelen.

Dit quizzen geeft de deelnemers spelenderwijs een korte herhaling van de stof over de brief die aan de orde is gekomen.

Voorbereiden
  • De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht;
  • De prestaties gemaakt door de deelnemers op het Digibord klaarzetten;
  • De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd;
  • De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven, maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Dat kan ook eventueel via een quiz op SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van die quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.