Dagdroom Ver: verschil tussen versies

 
(4 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 3: Regel 3:
  
 
<div class="row">
 
<div class="row">
<div class="small-3 columns">
+
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
{{Wit}}
 
</div>
 
<div class="row">
 
<div class="small-6 columns">
 
  
<h3>'''Onderzoeken en Verdiepen'''</h3>
+
<h3>'''Onderzoeken - verdiepen'''</h3>
<h4>'''Waar de dood een ''dagdroom'' is'''</h4>
+
<h4>'''Les: Waar de dood een ''dagdroom'' is'''</h4>
 
<br>
 
<br>
In de les Ex is de keuze gemaakt om naast de bundels ''Voetnoot 1 & Voetnoot 2'' aandacht te besteden aan '''de column'''.
+
In de les Dagdroom is de keuze gemaakt om naast de bundels ''Voetnoot 1 & Voetnoot 2'' aandacht te besteden aan '''de column'''. Het is belangrijk dat de deelnemers de gelegenheid krijgen om aandacht te besteden aan deze stijlvorm in alle verschijningsvormen.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4>'''Columns die je aanspreken'''</h4>
 
<h4>'''Columns die je aanspreken'''</h4>
<h5>Duur ± 30 minuten / Groepjes van 3 of 4 deelnemers</h5>  
+
<h5>Duur: ± 30 minuten Groepjes van 3 of 4 deelnemers</h5>  
<h4> (Duur ± 30 minuten)</h4>
+
    <div class="mw-collapsible-content">
<h5>Instructies</h5>
+
<h5>'''Instructie'''</h5>
 
De deelnemers in hun teams:<br>
 
De deelnemers in hun teams:<br>
lezen de columns aan elkaar voor<br>
+
Lezen de columns aan elkaar voor;<br>
kijken per column welke thema’s er in aan bod komen. De deelnemer wiens meegebrachte column het is maakt een lijstje van de thema’s.<br>
+
Kijken per column welke thema’s er in aan bod komen. De deelnemer wiens meegebrachte column besproken wordt, maakt een lijstje van de thema’s;<br>
nagaan op welke manier de columns zijn opgebouwd, vergelijken.
+
Nagaan op welke manier de columns zijn opgebouwd en ze met elkaar vergelijken.
 
<br>
 
<br>
 +
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 +
* Elke deelnemer een A6-je (zonder lijntjes);
 +
* Een zwarte pen per deelnemer;
 +
* De docent neemt een besluit over de indeling van de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad. Waar gaan de deelnemers hun informatie neerzetten?
 +
    </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h5>'''Huiswerk'''</h5>
 
<h5>'''Huiswerk'''</h5>
* De docent vraagt de deelnemers een voetnoot uit te kiezen die hen aanspreekt en op dezelfde manier als dat ze in de les hebben gedaan de voetnoot te onderzoeken.
+
    <div class="mw-collapsible-content">
 +
De docent vraagt de deelnemers een voetnoot uit te kiezen die hen aanspreekt en thuis net als in de les de voetnoot onderzoeken.
 +
    </div>
 +
</div>
 +
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 +
<h4>'''Intermezzo'''</h4>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 +
Aan het einde van deze opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen – het intermezzo.<br>
 +
Het kan een korte herhaling zijn van een van de oefeningen uit de opmaat of een ademhalingsoefening. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
 
<br>
 
<br>
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
* De docent de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vormgeven dat de informatie over de columns en de columns een plek hebben.
 
 
<br>
 
<br>
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
+
''Het doel is de deelnemers na een meer cognitieve inspanning te ontspannen.''
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
+
    </div>
  </div>
+
</div>
 +
    </div>
 
</div>
 
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Huidige versie van 11 nov 2020 om 22:00


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaar Drieluik makenDrieluik Dagdroom 1.1.jpeg

Onderzoeken - verdiepen

Les: Waar de dood een dagdroom is


In de les Dagdroom is de keuze gemaakt om naast de bundels Voetnoot 1 & Voetnoot 2 aandacht te besteden aan de column. Het is belangrijk dat de deelnemers de gelegenheid krijgen om aandacht te besteden aan deze stijlvorm in alle verschijningsvormen.

Columns die je aanspreken

Duur: ± 30 minuten – Groepjes van 3 of 4 deelnemers
Instructie

De deelnemers in hun teams:
● Lezen de columns aan elkaar voor;
● Kijken per column welke thema’s er in aan bod komen. De deelnemer wiens meegebrachte column besproken wordt, maakt een lijstje van de thema’s;
● Nagaan op welke manier de columns zijn opgebouwd en ze met elkaar vergelijken.

Voorbereiden
  • Elke deelnemer een A6-je (zonder lijntjes);
  • Een zwarte pen per deelnemer;
  • De docent neemt een besluit over de indeling van de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad. Waar gaan de deelnemers hun informatie neerzetten?


Huiswerk

De docent vraagt de deelnemers een voetnoot uit te kiezen die hen aanspreekt en thuis net als in de les de voetnoot onderzoeken.


Intermezzo

Aan het einde van deze opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen – het intermezzo.
Het kan een korte herhaling zijn van een van de oefeningen uit de opmaat of een ademhalingsoefening. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.

Het doel is de deelnemers na een meer cognitieve inspanning te ontspannen.