Beeld T: verschil tussen versies
(3 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 6: | Regel 6: | ||
<h3>'''Beeld Maken'''</h3> | <h3>'''Beeld Maken'''</h3> | ||
− | <h4>'''Waar mensen verwachten dat je in ''tangaslip'' de deur opendoet'''</h4> | + | <h4>'''Les: Waar mensen verwachten dat je in ''tangaslip'' de deur opendoet'''</h4> |
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven te na het ''Samenbrengen''. | Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven te na het ''Samenbrengen''. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Tekening maken met zwarte pen'''</h4> | <h4>'''Tekening maken met zwarte pen'''</h4> | ||
− | <h5>Duur ± 10 minuten | + | <h5>Duur: ± 10 minuten - Hele groep</h5> |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | |||
<h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5> | <h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5> | ||
Teken de hoofdpersoon uit je ervaring en laat zien welke veranderingen er voor | Teken de hoofdpersoon uit je ervaring en laat zien welke veranderingen er voor | ||
de hoofdpersoon een rol spelen uitgedrukt in symbolen.<br> | de hoofdpersoon een rol spelen uitgedrukt in symbolen.<br> | ||
Suggestie: Gebruik kleuren voor de symbolen. | Suggestie: Gebruik kleuren voor de symbolen. | ||
− | |||
<br> | <br> | ||
<h5>'''Voorbereiden'''</h5> | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
− | * Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift | + | * Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift; |
− | * [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]] | + | * [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]]; |
* Een voorbereid blad passend bij het presentatie doel. | * Een voorbereid blad passend bij het presentatie doel. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4> | <h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4> | ||
− | <h5>Duur thuis | + | <h5>Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams</h5> |
− | In | + | <div class="mw-collapsible-content"> |
− | < | + | In groepjes een beeldpresentatie maken over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik. |
− | < | + | </div> |
+ | </div> | ||
+ | |||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Sjabloon]] | [[Categorie:Sjabloon]] |
Huidige versie van 29 okt 2020 om 22:51
Beeld Maken
Les: Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven te na het Samenbrengen.
Tekening maken met zwarte pen
Duur: ± 10 minuten - Hele groep
Instructie voor de deelnemers
Teken de hoofdpersoon uit je ervaring en laat zien welke veranderingen er voor
de hoofdpersoon een rol spelen uitgedrukt in symbolen.
Suggestie: Gebruik kleuren voor de symbolen.
Voorbereiden
- Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift;
- Antwoordblad;
- Een voorbereid blad passend bij het presentatie doel.
Digitale vertalingsvorm
Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams
In groepjes een beeldpresentatie maken over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik.