Verdiepen T: verschil tussen versies
(6 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 5: | Regel 5: | ||
<div class="small-6 large-offset-3 columns"> | <div class="small-6 large-offset-3 columns"> | ||
− | <h3>''' | + | <h3>'''Toepassen - verdiepen'''</h3> |
− | <h4>'''Waar mensen verwachten dat je in ''tangaslip'' de deur opendoet'''</h4> | + | <h4>'''Les: Waar mensen verwachten dat je in ''tangaslip'' de deur opendoet'''</h4> |
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Langs de tijdlijn'''</h4> | <h4>'''Langs de tijdlijn'''</h4> | ||
− | <h5>Duur | + | <h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Individueel of teams</h5> |
− | Deze opdracht staat als huiswerk bij ''Samenbrengen'': | + | <div class="mw-collapsible-content"> |
− | basis van de gemaakte tijdlijn. | + | Deze opdracht staat als huiswerk bij ''Samenbrengen'': een beeldpresentatie maken van de herschreven eigen ervaring op basis van de gemaakte tijdlijn. Dat kan individueel of in een team worden uitgevoerd. Bij een team kiezen de deelnemers uit het team een van de verhalen uit en gaan daarmee aan de slag. |
− | |||
<br> | <br> | ||
<h5>'''Voorbereiden'''</h5> | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
− | * Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze | + | * Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze willen gebruiken voor hun presentatie. Vervolgens bekijken hoe ze de dialoog kunnen vertalen naar het gekozen medium. |
− | * De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad | + | * De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad en wat de deelnemers gaan neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken. Als er ruimte tekort is kan er een extra zijde worden aangehecht. |
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>'''Afsluiten'''</h5> | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | * De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan | + | <h5>'''Afsluiten'''</h5> |
− | * De docent kan | + | <div class="mw-collapsible-content"> |
+ | * De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan slechts in klasverband plaatsvinden, iets groter met ouders, of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek. | ||
+ | * De docent kan na het lezen in de klas van de langere verhalen, geschreven bij ''Samenbrengen'', beslissen dat ze worden gebundeld. Dit kan een aparte opdracht voor de deelnemers zijn. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen worden verdeeld. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
− | |||
− |
Huidige versie van 11 nov 2020 om 21:56
Toepassen - verdiepen
Les: Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet
Langs de tijdlijn
Duur: ± 1 week thuis en op school – Individueel of teams
Deze opdracht staat als huiswerk bij Samenbrengen: een beeldpresentatie maken van de herschreven eigen ervaring op basis van de gemaakte tijdlijn. Dat kan individueel of in een team worden uitgevoerd. Bij een team kiezen de deelnemers uit het team een van de verhalen uit en gaan daarmee aan de slag.
Voorbereiden
- Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze willen gebruiken voor hun presentatie. Vervolgens bekijken hoe ze de dialoog kunnen vertalen naar het gekozen medium.
- De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad en wat de deelnemers gaan neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken. Als er ruimte tekort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
Afsluiten
- De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan slechts in klasverband plaatsvinden, iets groter met ouders, of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek.
- De docent kan na het lezen in de klas van de langere verhalen, geschreven bij Samenbrengen, beslissen dat ze worden gebundeld. Dit kan een aparte opdracht voor de deelnemers zijn. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen worden verdeeld.