Verlangen AV: verschil tussen versies
(4 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | {{ | + | {{Bepaalgebruiker}}{{Kopweg}} |
− | {{Drieluik Verlangen}} | + | {{#ifingroup:Demo|{{Demo Drieluik Verlangen}}|{{Drieluik Verlangen}}}} |
<div class="row"> | <div class="row"> | ||
<div class="small-6 large-offset-3 columns"> | <div class="small-6 large-offset-3 columns"> | ||
− | <h3>''' | + | <h3>'''Toepassen - verdiepen'''</h3> |
− | <h4>'''Waar je ''verlangen'' nog niet is uitgedoofd'''</h4> | + | <h4>'''Les: Waar je ''verlangen'' nog niet is uitgedoofd'''</h4> |
− | < | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
<h4>'''Beeldpresentatie'''</h4> | <h4>'''Beeldpresentatie'''</h4> | ||
− | <h5>Duur in overleg ±1 week thuis en op school | + | <h5>Duur in overleg ±1 week thuis en op school - Teams of individueel</h5> |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
<h5>'''Instructie'''</h5> | <h5>'''Instructie'''</h5> | ||
− | In teams een beeldpresentatie | + | In teams of individueel maken de deelnemers een beeldpresentatie met een dialoog uit het werk van de schrijver of de eigen dialoog. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop-motion of fotocollage. Ze kunnen digitale of analoge tools gebruiken. |
− | schrijver of de eigen dialoog | ||
− | |||
<br> | <br> | ||
<h5>'''Voorbereiden'''</h5> | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
− | * Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar | + | * Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar hun gekozen medium?; |
− | * De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van | + | * De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht. |
− | < | + | </div> |
− | <h5>'''Afsluiten'''</h5> | + | </div> |
− | * De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | * De docent kan | + | <h5>'''Afsluiten'''</h5> |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | * De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek; | ||
+ | * De docent kan na het lezen van de dialogen in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen onderling worden verdeeld. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | |||
− | |||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Sjabloon]] | [[Categorie:Sjabloon]] |
Huidige versie van 11 nov 2020 om 21:57
Toepassen - verdiepen
Les: Waar je verlangen nog niet is uitgedoofd
Beeldpresentatie
Duur in overleg ±1 week thuis en op school - Teams of individueel
Instructie
In teams of individueel maken de deelnemers een beeldpresentatie met een dialoog uit het werk van de schrijver of de eigen dialoog. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop-motion of fotocollage. Ze kunnen digitale of analoge tools gebruiken.
Voorbereiden
- Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar hun gekozen medium?;
- De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
Afsluiten
- De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
- De docent kan na het lezen van de dialogen in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen onderling worden verdeeld.