Beeld IV: verschil tussen versies
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 6: | Regel 6: | ||
<h3>'''Beeld Maken'''</h3> | <h3>'''Beeld Maken'''</h3> | ||
− | <h4>'''Waar je personages als ''intieme vrienden'' zijn'''</h4> | + | <h4>'''Les: Waar je personages als ''intieme vrienden'' zijn'''</h4> |
<br> | <br> | ||
− | Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven | + | Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het ''Samenbrengen''. |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Tekening maken met zwarte pen'''</h4> | <h4>'''Tekening maken met zwarte pen'''</h4> | ||
− | <h5>Duur ± 10 minuten | + | <h5>Duur: ± 10 minuten - Hele groep</h5> |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
<h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5> | <h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5> | ||
− | Teken met zwarte pen het dier uit je belevenis | + | Teken met zwarte pen het dier uit je belevenis groot in een vierkant. Als iedereen klaar is met tekenen geeft de docent aan dat je drie strepen horizontaal en verticaal over de tekening tekent, zodat er uiteindelijk negen gelijke vierkanten ontstaan. Vervolgens kies je een vierkant daarvan uit. Alles wat je in dat vierkant getekend hebt – niets meer – teken je exact na in het kader op het drieluik-antwoordblad. |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
<h5>'''Voorbereiden'''</h5> | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
− | * Iedere deelnemer krijgt een blaadje op het formaat van het kader dat op de originele pagina | + | * Iedere deelnemer krijgt een blaadje op het formaat van het kader dat op de originele pagina van het drieluik-antwoordblad staat; |
− | * Zwarte pennen en een | + | * Zwarte pennen en een kleurpotlood of -stift; |
− | * [[Laat Je Zien: Antwoordblad V|Antwoordblad]] | + | * [[Laat Je Zien: Antwoordblad V|Antwoordblad]]. |
− | |||
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4> | <h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4> | ||
− | <h5>Duur thuis | + | <h5>Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams</h5> |
− | In | + | <div class="mw-collapsible-content"> |
+ | <h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5> | ||
+ | In groepjes maak je een beeldpresentatie over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik. | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
+ | |||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Sjabloon]] | [[Categorie:Sjabloon]] |
Huidige versie van 31 okt 2020 om 01:45
Beeld Maken
Les: Waar je personages als intieme vrienden zijn
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het Samenbrengen.
Tekening maken met zwarte pen
Duur: ± 10 minuten - Hele groep
Instructie voor de deelnemers
Teken met zwarte pen het dier uit je belevenis groot in een vierkant. Als iedereen klaar is met tekenen geeft de docent aan dat je drie strepen horizontaal en verticaal over de tekening tekent, zodat er uiteindelijk negen gelijke vierkanten ontstaan. Vervolgens kies je een vierkant daarvan uit. Alles wat je in dat vierkant getekend hebt – niets meer – teken je exact na in het kader op het drieluik-antwoordblad.
Voorbereiden
- Iedere deelnemer krijgt een blaadje op het formaat van het kader dat op de originele pagina van het drieluik-antwoordblad staat;
- Zwarte pennen en een kleurpotlood of -stift;
- Antwoordblad.
Digitale vertalingsvorm
Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams
Instructie voor de deelnemers
In groepjes maak je een beeldpresentatie over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik.