Beeld K: verschil tussen versies
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 8: | Regel 8: | ||
<h4>'''Waar je volledige bezit in een kleine ''koffer'' past'''</h4> | <h4>'''Waar je volledige bezit in een kleine ''koffer'' past'''</h4> | ||
<br> | <br> | ||
− | Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om | + | Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om ter afwisseling te geven na het ''Samenbrengen''. |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Tekening maken met waterverf'''</h4> | <h4>'''Tekening maken met waterverf'''</h4> | ||
− | <h5>Duur ± 10 minuten | + | <h5>Duur: ± 10 minuten - Hele groep</h5> |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
<h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5> | <h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5> | ||
− | De deelnemers maken met waterverf een aquarel die past bij hun eigen | + | De deelnemers maken met waterverf een aquarel die past bij hun eigen ervaring. Tijdens het schilderen staat er klassieke muziek op. |
− | ervaring. Tijdens het schilderen staat er klassieke muziek op. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
<h5>'''Voorbereiden'''</h5> | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
− | * | + | * Aquarelwaterverf; |
− | * [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]] | + | * [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]]; |
* Een voorbereid blad passend bij het presentatie doel. | * Een voorbereid blad passend bij het presentatie doel. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4> | <h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4> | ||
− | <h5>Duur thuis | + | <h5>Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams</h5> |
− | In | + | <div class="mw-collapsible-content"> |
+ | <h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5> | ||
+ | In groepjes maak je een beeldpresentatie over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik. | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
+ | |||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Sjabloon]] | [[Categorie:Sjabloon]] |
Huidige versie van 31 okt 2020 om 15:57
Beeld Maken
Waar je volledige bezit in een kleine koffer past
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om ter afwisseling te geven na het Samenbrengen.
Tekening maken met waterverf
Duur: ± 10 minuten - Hele groep
Instructie voor de deelnemers
De deelnemers maken met waterverf een aquarel die past bij hun eigen ervaring. Tijdens het schilderen staat er klassieke muziek op.
Voorbereiden
- Aquarelwaterverf;
- Antwoordblad;
- Een voorbereid blad passend bij het presentatie doel.
Digitale vertalingsvorm
Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams
Instructie voor de deelnemers
In groepjes maak je een beeldpresentatie over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik.